گروه بورس- در حالی مخابرات هفته آینده را زمان شروع پرداخت سود اعلام کرده که برخی سهامداران حقیقی از عملکرد سازمان بورس نسبت به این سهم اعتراض دارند. بر اساس اطلاعیه‌ای که روز گذشته روی سایت رسمی «مخابرات» منتشر شده، سود سهامداران حقیقی به میزان ۳۰۰ریال به ازای هر سهم از هفته آینده پرداخت می‌شود. ولی همزمان با این اعلام، برخی از سهامداران جزء این شرکت نسبت به اطلاعیه‌های شفاف‌سازی سازمان بورس نسبت به اینکه مخابرات فقط می‌تواند ۱۲۸ریال سود تقسیم کند، اعتراض دارند.

چرا «مالمیر» به مجمع نیامد؟

«حسن بالازاده» یکی از سهامداران خرد «اخابر» در گفت‌وگویی با «فارس» گفت: رییس اداره نظارت بر ناشران بورسی سازمان بورس (امیر حمزه مالمیر) دو روزه مانده به توقف نماد معاملاتی مخابرات برای برگزاری مجمع با صدور اطلاعیه‌ای رسمی اعلام می‌کند شرکت مخابرات به دلایل گوناگون توان پرداخت بیش از ۱۲۸‌ریال سود در مجمع را ندارد. با این اتفاق صف خرید سهام این شرکت به صف فروش تبدیل شده و طی آن تعدادی از سهامداران با تکیه بر این اطلاعیه و نگرانی و ضرر، اقدام به فروش سهام خود می‌کنند. وی با بیان اینکه با این اطلاعیه اقدام به فروش ۳۵۰‌هزار سهم مخابرات با قیمت منفی کرده است، ادامه داد: در برابر این موضع‌گیری، روز گذشته مجمع مخابرات تقسیم سود ۳۰‌تومانی هر سهم را تصویب کرد و بدین ترتیب سهامدارانی که اقدام به فروش سهام مخابرات کرده بودند با زیان مواجه شدند.

چه کسی زیان ما را می‌دهد؟

بالازاده با اشاره به ناراحتی سهامداران متضرر تاکید کرد: زیان سهامداران متضرر را چه کسی باید بدهد؟ چرا آقای مالمیر که سود قابل پرداخت مخابرات را ۱۲۸‌ریال اعلام کرده در مجمع مخابرات حاضر نشد تا از ادعای خود دفاع کند؟ چرا نماینده سازمان بورس در مجمع از این موضع سازمان دفاع نکرد؟ چرا سازمان بورس و اوراق بهادار با اینگونه رفتارهای سلیقه‌ای برخورد نمی‌کند و پاسخگو نیست؟ آقای مالمیر با چه هدفی اقدام به صدور آن اطلاعیه کرد؟

وی اظهار داشت: به شخصه از حراست سازمان بورس‌گرفته تا وزیر اقتصاد این موضوع را پیگیری می‌کنم. به هر روی در شرایطی که اعتراض سهامداران خرد چه در مجمع و چه در خبرگزاری‌ها نسبت به عملکرد سازمان بورس ادامه دارد، ولی هنوز سازمان بورس موضع مشخصی در برابر این انتقادات از خود نشان نداده است.

حقیقی‌ها هفته آینده سود می‌گیرند

همچنین در ادامه اطلاعیه مخابرات ایران آمده است: «طی هفته جاری نرم‌افزار اسامی سهامداران شرکت مخابرات ایران در اختیار بانک ملت قرار می‌گیرد و پیش‌بینی می‌شود پرداخت سود از روز شنبه ۲۵ اردیبهشت ماه شروع شود. لذا کلیه سهامداران حقیقی می‌توانند از تاریخ یاد شده با در دست داشتن مدارک لازم شامل اصل کارت ملی و برگ سهام با مراجعه به شعب بانک ملت در سراسر کشور نسبت به دریافت سود سهام خود اقدام کنند.»