جک آپ بارج تعمیراتی – مسکونی توسط تایدواتر

گروه بورس- شرکت تایدواتر خاورمیانه قرارداد تامین یک فروند شناور جک آپ بارج تعمیراتی - مسکونی در منطقه خلیج‌فارس را با شرکت نفت فلات قاره ایران به امضا رساند. به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت تایدواتر خاورمیانه، روز گذشته قرارداد اجاره یک فروند شناورجک آپ تعمیراتی - مسکونی بین مسوولان شرکت تایدواتر خاورمیانه و شرکت نفت فلات قاره به امضا رسید.

بر اساس این گزارش تایدواتر خاورمیانه تامین یک فروند جک آپ بارج را با طول ۵/۵۵ متر، عرض ۲/۳۲ و آبخور ۶/۳ متر که ظرفیت ناخالص آن ۳۶۲۱ تن بوده و مجهز به یک دستگاه جرثقیل با ظرفیت ۲۸۰ تن و تعداد ۴ لنگر است را با ظرفیت سکونت ۱۶۰ نفر پرسنل با تمام امکانات رفاهی بر عهده‌ گرفته است.

این شناور غول پیکر همانند یک هتل دریایی دارای جایگاه بالگرد نیز هست. این سکوی تعمیراتی توانایی استقرار به‌صورت ثابت و انجام عملیات تعمیراتی تا عمق ۵۰متری را دارا است. قیمت پیشنهادی اجاره روزانه شرکت تایدواتر برای بارج مذکور ۵۲۰۸۰ یورو است که با توجه به مدت یکساله قرارداد به بیش از ۱۹‌میلیون یورو (معادل ۲۷‌میلیارد‌تومان) خواهد رسید.

شرکت تایدواتر خاورمیانه با توجه به امضای قرارداد با شرکت نفت فلات قاره، جک آپ تعمیراتی - مسکونی فوق را در اسرع وقت به منطقه مورد نظر شرکت نفت فلات قاره ایران اعزام کرده و پیش‌بینی می‌شود از چندی دیگر فاز اجرایی این قرارداد آغاز شود.

پیش‌بینی می‌شود این قرارداد در پایان ۱/۱‌میلیارد‌تومان بر سود سالانه شرکت تایدواتر بیفزاید.

همچنین شرکت تایدواتر در حال برنامه‌ریزی برای ورود گسترده‌تر به بازار خدمات فراساحل در عرصه نفت و گاز است.