گروه بورس- با توجه به اعلام تعدیل سود شرکت پالایشگاه نفت تبریز در جلسه معارفه، این شرکت ملزم شد تا ابتدا صورت‌های مالی حسابرسی نشده ۸۸ را ارائه کرده و سپس وارد بورس شود.

دکتر حسن قالیباف اصل - مدیرعامل شرکت بورس اوراق بهادار تهران - در گفت‌وگو با ایسنا درباره زمان عرضه‌ سهام پالایشگاه تبریز گفت: با توجه به این که این پالایشگاه در جلسه‌ معارفه خود از تعدیل سود خبر داده بود از این رو زمان عرضه شرکت بعد از ارائه‌ صورت‌های مالی حسابرسی نشده‌ سال ۸۸ مشخص می‌شود. او با بیان این که شرکت‌ها به رعایت دستورالعمل افشا ملزم هستند، ادامه داد: پالایشگاه نفت تبریز تا پایان اردیبهشت‌ماه فرصت داشت که صورت‌های مالی حسابرسی نشده سال ۸۸ را ارائه کند اما چون در روز معارفه شرکت اعلام کرد که سود آن دچار تغییر زیادی می‌شود، بنابراین شرکت «شبریز» ملزم است که اطلاعات را به بورس ارائه کند. وی با بیان این که این شرکت قرار است طی روزهای آینده این صورت‌ها را به بورس ارائه کند، افزود: کسانی که در جلسه معارفه شرکت کرده بودند، درخواست داشتند که پالایشگاه نفت تبریز صورت‌های مالی خود را ارائه کند.

تفویض اختیار عرضه ۵‌درصد سهام به مدیر بورس

در همین راستا معاون شرکت بورس نیز در این زمینه به فارس گفت: اختیار زمان عرضه حداقل ۵‌درصد سهام شرکت پالایش نفت تبریز به مدیرعامل شرکت بورس تفویض شد، تا بعد از دریافت صورت‌های مالی و افشای ریسک‌ها انجام شود. رستمی در واکنش به پرسشی دیگر مبنی بر‌درصد عرضه اولیه سهام این شرکت توضیح داد: طبق دستورالعمل حداقل‌درصد عرضه سهام شرکت‌ها در روز اول ۵‌درصد تعیین شده است، بنابراین حداقل ۵درصد از سهام این شرکت ۱۹۴‌میلیارد‌تومانی در روز اول واگذار می‌شود. رستمی ادامه داد: عرضه بیش از ۵‌درصد سهام بستگی به هماهنگی با سازمان خصوصی‌سازی دارد.