گروه بورس- سازمان خصوصی‌سازی برای نخستین بار سهام گروه هتل‌های هما را از طریق فرابورس واگذار می‌کند. به گزارش سازمان خصوصی‌سازی، این سازمان در نظر دارد سهام ‌گروه هتل‌های هما را به ارزش کل پایه سهام بیش از ۵۲۱میلیارد‌تومان پس از کسر سهام ترجیحی حداکثر معادل ۵‌درصد سهام عرضه شده، واگذار کند.

بنابراین گزارش تعداد سهام قابل واگذاری بلوکی‌گروه هتل‌های هما بیش از یک‌میلیارد و ۸۶۲میلیون سهم و تعداد سهام ترجیحی و اقساطی آن بیش از ۹۸‌میلیون سهم با ارزش پایه هر سهم دوهزار و ۶۵۹ریال است. سازمان شرایط فروش اقساطی را به صورت ۲۰‌درصد پیش پرداخت نقدی و ۷ سال مدت زمان بازپرداخت اقساط اعلام کرده است.

عرضه سهام مزبور از تاریخ ۱۸ خرداد ماه ۸۹ آغاز شده و متقاضیان برای اخذ اطلاعات مالی می‌توانند تا پایان وقت اداری روز دوشنبه ۱۷ خرداد ماه به سازمان بورس و اوراق بهادار مراجعه کنند. در همین حال مدیرعامل شرکت فرابورس نیز از واگذاری ۱۰ نیروگاه، انتشار اوراق مشارکت، دو شرکت خصوصی و عرضه‌های سازمان خصوصی‌سازی در برنامه سه ماهه اول شرکت فرابورس خبر داد.

مصطفی امید قائمی ـ مدیرعامل شرکت فرابورس ـ در گفت‌وگو با ایسنا به برنامه واگذاری این شرکت در سه ماه اول سال اشاره کرد و گفت: در حال حاضر واگذاری ۱۰ نیروگاه از طریق بازار سوم فرابورس در دستور کار قرار دارد که به محض دریافت اطلاعات و مدارک، سهام آن عرضه می‌شود.

وی افزود: در جلسه‌ای که با سازمان خصوصی‌سازی برگزار شد، مقرر شد که واگذاری ۱۰ نیروگاه از طریق فرابورس پیشنهاد شود که بعد از تصویب هیات واگذاری، این شرکت‌ها واگذار می‌شود. امید قائمی در ادامه به واگذاری شرکت‌های خصوصی اشاره و خاطر نشان کرد: ۱۰‌درصد شرکت روان فن‌آور و ۱۰‌درصد از سهام نور ویژه از شرکت‌های بخش خصوصی است که در برنامه‌های سه ماهه اول این شرکت برای عرضه قرار دارد؛ همچنین قرار است سه شرکت از شرکت‌های سازمان خصوصی‌سازی در این بازار عرضه شود.

مدیرعامل فرابورس در ادامه با بیان اینکه انتشار اوراق مشارکت نیز در دست بررسی است و تاکنون نهایی نشده است، درباره احتمال عرضه بیمه دانا در فرابورس گفت: تا کنون درخواستی مبنی بر عرضه بیمه دانا از طریق فرابورس ارائه نشده است.

وی افزود: شرکت استیل آذین ایرانیان نیز تاکنون درخواستی برای پذیرش در فرابورس ارائه نکرده است.