گروه بورس- بانک توسعه اسلامی اعطای وام ۱۵میلیون یورویی به شرکت بهنوش را مورد تصویب قرار داد. به گزارش روابط عمومی سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران، مدیرکل دفتر وام‌ها، مجامع و موسسات بین‌المللی سازمان سرمایه‌گذاری اظهار داشت: شرکت اسلامی بین‌المللی تامین مالی تجاری (ITFC) وابسته به مجموعه بانک توسعه اسلامی، وامی به ارزش ۱۵‌میلیون یورو را به شرکت بهنوش به منظور واردات مواد اولیه مورد تصویب قرار داده است.

«احمد جمالی» افزود: همچنین شرکت اسلامی بین‌المللی تامین مالی تجاری با درخواست تسهیلات ۵/۷‌میلیون یورویی شرکت قم آلیاژ به منظور افزایش تولید آلیاژ و واردات مواد اولیه نیز موافقت کرده است.

وی در ادامه با اشاره به علاقه‌مندی شرکت‌های داخلی برای استفاده از تسهیلات بانک توسعه اسلامی افزود: شرکت‌های داخلی برای اطلاع از شرایط دریافت تسهیلات بانک توسعه اسلامی می‌توانند به پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سرمایه‌گذاری به نشانی www.investiniran.ir مراجعه کنند.

بر اساس این گزارش، از جمله شرکت‌هایی که تا کنون از تسهیلات این شرکت اسلامی استفاده کرده است، می‌توان به شرکت‌های توسعه صنایع روی ایران، ایران یاسا، آرتاویل تایر، توسعه صنایع بهشهر، فولادین ذوب آمل، راه آهن جمهوری اسلامی ایران و صنایع لاستیک بارز اشاره کرد.

لازم به ذکر است، شرکت اسلامی بین‌المللی تامین مالی تجاری (ITFC) وابسته به بانک توسعه اسلامی با هدف تسهیل و ارتقای تجارت خارجی و بین‌المللی کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی تاسیس شده است و عمده فعالیت این شرکت تامین مالی فعالیت‌های تجاری و مشارکت در فعالیت‌های مربوط به گسترش و ارتقای تجارت فی‌مابین کشورهای اسلامی است.