ایرنا- مدیرکل دفتر نظارت بر سیاست‌های اصل۴۴، از ابلاغ دستورالعمل اجرایی احراز اهلیت مدیریتی خریداران واحدهای استراتژیک به سازمان خصوصی‌سازی خبر داد و گفت: احراز اهلیت خریداران منوط به تصویب هیات واگذاری است و در موارد خاص اعمال می‌شود.

«داود خانی» ‌افزود: این آیین‌نامه در قالب امور مربوط به سازمان خصوصی‌سازی ابلاغ شده و براساس آن نحوه احراز و پایش اهلیت مدیریتی شرکت‌های مورد واگذاری بررسی خواهد شد.

مدیرکل دفتر نظارت بر سیاست‌های اصل۴۴، در توضیح این مطلب ادامه داد: براین اساس واگذاری برخی از شرکت‌ها منوط به احراز اهلیت خریداران و مدیران شرکت‌ها قبل از واگذاری است. به گفته وی،‌ شرایط اهلیت در مزایده و واگذاری درج می‌شود تا خریداران استراتژیک مشخص شوند.

خانی در خصوص احراز اهلیت برای شرکت مخابرات نیز گفت: هرچند این شرایط برای خریداران شرکت مخابرات در نظر‌گرفته شده بود، اما در آن زمان دستورالعملی در این خصوص تدوین نشده بود. وی با اشاره به تدوین گزارش عملکرد شش ماهه سوم اجرای اصل۴۴ قانون اساسی بعد از ابلاغ اصل یادشده‌؛ گفت: برهمین اساس قرار است همایشی نیز در این خصوص برگزار و نتایج آن اعلام شود. وی با بیان آنکه‌ چندین آیین‌نامه مربوط به اصل۴۴ قانون اساسی تدوین و در دست ابلاغ است، اظهار داشت: ‌آیین‌نامه‌های دادرسی شورای رقابت، طبقه بندی بنگاه‌ها که براساس ماده دو قانون تدوین شده و آیین‌نامه تشویق پاداش مدیران شرکت‌های واگذار شده از آیین‌نامه‌هایی است که به‌زودی ابلاغ می‌شود. مدیرکل دفتر نظارت بر سیاست‌های اصل۴۴، تصریح کرد: همچنین قرار است در جلسه هفته آینده هیات واگذاری آیین‌نامه نظارت پس از واگذاری شرکت‌ها بررسی شود.