مهر- معاون سازمان بورس و اوراق بهادار بر کنترل قیمت‌ها و جلوگیری از هیجانی شدن بازار سرمایه تاکید کرد و گفت: اگر قیمت‌ها بیش از حد در بازار افزایش یابد، به طور قطع در ادامه روند قیمت‌ها با کاهش مواجه می‌شود و در این بین عده‌ای از افراد متضرر خواهند شد. قاسم محسنی در مورد وضعیت بازار سرمایه کشور گفت: وضعیت فعلی بازار سرمایه کشور به دلایل مختلفی رو به رشد است. حجم و ارزش معاملات به طور بی‌سابقه‌ای در طول یک روز افزایش یافته و بیشتر معاملات نیز به صورت خرد است.

معاونت نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار بر کنترل قیمت‌ها در بازار سرمایه تاکید و تصریح کرد: اگر قیمت‌ها بیش از حد در بازار افزایش یابد، به طور قطع در ادامه روند قیمت‌ها با کاهش مواجه می‌شود و در این بین عده‌ای از افراد متضرر خواهند شد.

وی با بیان اینکه سازمان بورس در چارچوب مقررات، کنترل‌هایی برای جلوگیری از هیجانی شدن بازار انجام می‌دهد، عنوان کرد: اگر با ورود سرمایه‌گذاران بیشتر به بازار و افزایش قیمت‌ها مواجه شویم، در این حالت ممکن است که کاری از دست مدیران بازار نیز ساخته نباشد.

محسنی دمنه ادامه داد: با این وجود تصمیم اول با سرمایه‌گذار است که قیمت‌ها را ارزیابی کرده و اگر مناسب بود، نسبت به خرید سهام اقدام کند. در عین حال سازمان بورس سعی دارد که اگر احیانا هیجانی در بازار ایجاد شود، آن را کاهش دهد.

وی با تاکید بر اینکه ما اعتقاد نداریم که قیمت‌ها در بازار سرمایه به شدت افزایش یافته است، بیان کرد: اما این روند نمی‌تواند برای طولانی مدت ادامه داشته باشد و به طور قطع با مشکل مواجه خواهیم شد. عضو هیات‌مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار برای ادامه وضعیت فعلی بورس و جلوگیری از ایجاد مشکل در بازار سهام گفت: باید سهامداران عمده را متقاعد کنیم که عرضه سهام به نفع آنها است.

وی اضافه کرد: همچنین باید میزان عرضه سهام در بازار از طریق سهام دولتی با کمک سازمان خصوصی سازی در این مقطع زمانی بیشتر شود تا عطش تقاضا کمتر شود.