کتاب «جامعه‌شناسی خبر» نوشته دکتر فریدون وردی‌نژاد و دکتر شهلا بهرامی رشتیانی از سوی انتشارات ثانیه منتشر شد.

از دیدگاه ناشر، این کتاب، آستانه برخورد خبر و مخاطب را در اشکال گوناگون نشانه گرفته و با ارائه نظریه‌های گوناگون علمی به طور هدفمند، توانسته است نظریه‌ها و روش‌های تحقیق در علوم اجتماعی را در ارتباط با تاثیر پیام، جایگزین حدس و گمان کند. این کتاب در پنج فصل اصلی شامل: زندگی اجتماعی متن، ارتباط و خبر، خبر و سیر تحول آن، ساختار رقابت در بازار خبر، تکنولوژی ارتباطی و رسانه‌ها و خبر در وب نگاشته شده است.




همچنین «جامعه‌شناسی خبر» دارای دو پیوست با عناوین شکل‌گیری خبرگزاری‌ها در جهان و راهنمایی‌هایی برای وب‌نویس است که پس از فصل پنجم آمده است. کتاب حاضر نوشته دو تن از اساتید فعال رسانه‌ای است، از این رو می‌تواند بین حوزه عملی و تئوری‌های دانشگاهی، پیوندی اصولی برقرار سازد و همه ابعاد خبر را مورد توجه قرار دهد.
«جامعه شناسی خبر» در 270 صفحه و با تیراژ 1100نسخه توسط نشر ثانیه (09123095451) منتشر شده است.
خبر نویسی پیشرفته به زبان ساده




«خبرنویسی پیشرفته به زبان ساده» عنوان کتاب دیگری است که توسط دکتر احمد توکلی تالیف شده است.
مولف در این کتاب سعی کرده است مطالب را به گونه‌ای عنوان کند که مخاطبانی که با مقوله خبر آشنایی ندارند، بتوانند با این مقوله آشنا شوند. البته باید دانست «خبرنویسی پیشرفته» در نهایت سادگی زبان سعی کرده است اصول درست‌نویسی خبر را با توجه به پیچیدگی‌های کار خبرنگاری آموزش دهد.مولف در دو بخش مطالب خود را بیان کرده است. بخش اول مسائل پایه‌ای خبرنویسی و خبرنگاری را تشریح می‌کند و در بخش دوم ساختارهای پیشرفته‌تر خبر به مخاطبان معرفی می‌شود.
دکتر احمد توکلی در مقدمه کتاب خود اظهار امیدواری کرده است: «امیدوارم این کتاب بتواند حتی به طور اندک، دیدگاه خبرنگاران را نسبت به خبر تغییر دهد. دیدگاهی که تنها مسوول محور و عاشق شخصیت است و بر همین اساس به ناچار مجبور است اخبار خود را بر «سخت خبرها» استوار کند.خبر، شکلات کاکائو، یک پرس خبر، مخلفات سفره خبر، مصاحبه خبری، سبک‌های خبری و ... از مهم‌ترین عناوین کتاب یاد شده است. «خبرنویسی پیشرفته به زبان ساده» در ۲۵۰ صفحه و با تیراژ ۱۱۰۰نسخه انتشار یافته است.
انتشارات ثانیه مطالعه دو کتاب حاضر را به روزنامه‌نگاران و دانشجویان علوم ارتباطات، علوم اجتماعی، جامعه‌شناسی و مدیریت رسانه توصیه کرده است.