گروه بورس- نسترن فیروز: بازار فرابورس روز گذشته برای دومین روز متوالی شاهد تشکیل صف خرید برای سهام حق تقدم بیمه دی بود. در همین حال، دیروز بازار فرابورس با رشد قیمت سه شرکت مرجان کار، حق تقدم بیمه دی و بیمه دی روبه‌رو شد که در نتیجه هر کدام به ترتیب با ۹۷/۴درصد، ۹۷/۴درصد و ۰۶/۲درصد رشد به کار خود پایان دادند. همچنین در معاملات دیروز نماد معاملاتی «پکویر» بدون تغییر قیمت نسبت به روز ماقبل به کار خود پایان داد. همچنین لیزینگ ایرانیان همچنان شاهد افت ۱۸/۱درصدی قیمت بود. این در حالی است که «وایران» با حجم یک‌میلیون و ۴۷۰هزار سهم و ارزشی معادل ۲میلیارد و ۵۸۲میلیون‌ریال به عنوان باارزش‌ترین سهم شناخته شد. در همین حال کویرتایر با ارزش ۴۴میلیون توانست با قیمت یک‌هزار و ۱۸۰ریال معامله شود. همچنین «ودی» با ارزشی معادل ۵۷۳میلیون‌ریال توانست ۳۶۲هزار سهم از معاملات دیروز از آن خود کند. از سوی دیگر حق تقدم بیمه دی با حجم ۶۰۲هزار سهم به ارزش ۳۰۴میلیون‌ریال دست یافت. نماد معاملاتی «کمرجان» در بازار OTC دیروز به حجم یک‌هزار و ۴۲۶سهم و ارزش ۴میلیون‌ریال رسید. در مجموع معاملات روز گذشته حجم کل بازار به ۲میلیون و ۴۷۳هزار سهم و ارزش کل به ۳میلیارد و ۵۰۷میلیون‌ریال رسید که نسبت به روز ماقبل، ۳۵‌درصد کاهش یافت.

کمیته تعیین پذیرش شرکت‌ها در فرابورس

از سوی دیگر رییس سازمان بورس و اوراق بهادار از تشکیل کمیته‌ای جدید برای تعیین تکلیف پذیرش شرکت‌ها در فرابورس خبر داد.

دکتر صالح آبادی با اشاره به برگزاری جلسه با مسوولان سازمان خصوصی‌سازی و مدیرعامل شرکت فرابورس خاطر‌نشان کرد: در این جلسه مسوولان سازمان خصوصی‌سازی با انجام مزایده شرکت‌های مشمول واگذاری در بازار سوم فرا بورس موافقت کردند. براین اساس مقرر شده چارچوب‌های بازار سوم معاملات فرابورس نهایی و این بازار فعال شود.

سخنگوی سازمان بورس و اوراق بهادار ادامه داد: دیگر موضوع مورد توافق تشکیل کمیته‌ای مشترک با حضور نمایندگان سازمان‌های بورس و خصوصی‌سازی و دو شرکت بورس اوراق بهادار و فرابورس بود تا در خصوص پذیرش شرکت‌های مشمول واگذاری در یکی از دو بازار سهام یا فرابورس تصمیم‌گیری شود. صالح آبادی با بیان اینکه این کمیته روزهای دوشنبه هر هفته تشکیل جلسه خواهد داد، اظهار داشت: این تصمیم به این دلیل اتخاذ شده که در گذشته مشاهده شده بود برخی شرکت‌ها بعد از طی مراحل پذیرش امکان حضور در بورس یا فرابورس را ندارند، بنابراین این کمیته بعد از بررسی‌ شرکت‌های متقاضی ورود به بازار سهام، در خصوص حضور در بورس یا فرابورس شرکت‌ها تصمیم‌گیری خواهد کرد.