گروه بورس- پالایشگاه تبریز هفته سوم اردیبهشت ماه به بورس می‌آید.

معاون ناشران بورس اوراق بهادار تهران در پی موافقت هیات پذیرش بورس با عرضه سهام پالایشگاه تبریز گفت: جلسه معارفه پالایشگاه‌ تبریز هفته آینده در تهران با حضور فعالان بازار سرمایه برگزار خواهد شد و هفته بعد آن یعنی هفته سوم اردیبهشت ماه سهام این شرکت ۱۹۴میلیارد تومانی در بورس تهران عرضه می‌شود.

رستمی گفت: طی چند روز آتی امیدنامه و نام شرکت پالایشگاه تبریز در بورس درج می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری جلسه معارفه پالایشگاه بندرعباس در دوشنبه هفته آتی گفت: هیات پذیرش دوشنبه هفته آتی پذیرش پالایشگاه ۱۳۸۰میلیارد تومانی بندرعباس را بررسی می‌کند و احتمال دارد که این شرکت پس از پالایشگاه تبریز در بورس عرضه شود. مدیرعامل بورس با بیان اینکه مشاور پذیرش پالایشگاه تبریز کارگزاری صنعت معدن است، گفت: امیدواریم با همکاری سازمان خصوصی‌سازی ظرف دو هفته بتوانیم مقدمات لازم برای عرضه این سهام را در بورس فراهم کنیم. مدیرعامل بورس تهران در خصوص وضعیت عرضه سهام این شرکت در بورس گفت: ۳۰‌درصد از سهام پالایشگاه تبریز متعلق به سهام عدالت و ۲۰‌درصد بابت رد دیون واگذار‌ شده است و بالغ بر ۵۰‌درصد این سهام در اختیار شرکت ملی پالایش و پخش است. بر اساس توافق پالایشگاه تبریز با بورس و سازمان خصوصی‌سازی، زمان عرضه اولیه سهام این شرکت و میزان عرضه اولیه آن به‌زودی مشخص خواهد شد.

وی در خصوص سرمایه این شرکت گفت: حدود ۱۹۴‌میلیارد‌تومان سرمایه فعلی این شرکت است و در حال حاضر ۱۱۰‌هزار بشکه در روز ظرفیت تولید دارد.

بر اساس تصمیم هیات پذیرش مقرر شد قبل از درج نام شرکت پالایش نفت تبریز در فهرست نرخ‌های بورس، اقدامات لازم انجام و اطلاعات و مدارک مربوط به بورس ارائه و به بازار اعلام شود.