گروه بورس- کارگزاری حافظ بیشترین ارزش معاملات فروردین ماه را در میان 87 شرکت کارگزاری به خود اختصاص داد.

به گزارش خبرنگار ما این شرکت کارگزاری ۳۱/۸درصد سهم از ارزش خرید و فروش‌های نخستین ماه سال را از آن خود کرد. بر این اساس ارزش کل معاملات این شرکت در ماه مزبور معادل یک‌هزار و ۷۷۳میلیارد و ۷۴/۸۶۹میلیون ریال بود.این در حالی است که کارگزاری حافظ با ۷۰/۳درصد سهم از ارزش معاملات خرد و بلوک توانست رتبه دوم این معاملات را کسب کند. بنابراین گزارش کارگزاری مفید که ۱۵/۶درصد سهم از ارزش معاملات خرد و بلوک را در میان سایر کارگزاری‌ها به دست آورد، در جایگاه نخست این معاملات ایستاد. ارزش کل معاملات کارگزاری مفید در فروردین ماه امسال معادل یک‌هزار و ۴۵۶میلیارد و ۰۳/۵۷۱میلیون ریال بود و شرکت کارگزاری سرمایه‌گذاری ملی ایران جایگاه سوم بیشترین ارزش کل معاملات ماه اول سال را کسب کرد.
این شرکت در حالی 37/6درصد سهم از ارزش کل خرید و فروش‌های فروردین را به خود اختصاص داد که از لحاظ معاملات خرد و بلوک سهمی معادل 48/0درصد را داشت.
در همین حال آرمون بورس با ۴۶/۳درصد سهم از ارزش معاملات خرد و بلوک جایگاه سوم این معاملات را در میان کارگزاری‌ها از آن خود کرد.
در همین حال شرکت نهایت‌نگر با اختلاف 11‌درصدی رتبه چهارم از ارزش معاملات خرد و رتبه پنجم از کل ارزش معاملات را به خود اختصاص داد.
شرکت کارگزاری آگاه نیز با ۱۶/۳درصد از ارزش معاملات خرد و بلوک رتبه پنجم این معاملات را به دست آورد. از سویی این شرکت در زمینه کل ارزش معاملات با ۶۸/۲درصد رتبه ششم را کسب کرد. این گزارش حاکی است که بانک صادرات با ۱۴/۳درصد سهم، بانک کشاورزی با ۱۱/۳درصد سهم، بانک پاسارگاد با ۷۴/۲درصد سهم و بورس بیمه ایران با ۶۸/۲درصد سهم از ارزش معاملات خرد و بلوک در رتبه‌های هفتم تا دهم این معاملات در ماه فروردین جای گرفتند.
همچنین بانک صادرات با 67/2درصد، بانک کشاورزی با 64/2درصد، بانک پاسارگاد با 51/2درصد، بورس بیمه ایران با 46/2درصد و کاسپین مهر ایرانیان با 12/2درصد رتبه‌های پنجم تا دهم کل ارزش معاملات اولین ماه سال 89 را کسب کردند.
بنابراین گزارش کل ارزش معاملات شرکت‌های کارگزاری در فروردین ماه امسال بالغ بر ۲۱‌هزار و ۳۵۳میلیارد و ۸۵۴میلیون ریال شامل ۱۸هزار و ۱۵۲میلیارد و ۶۹۷میلیون ریال معاملات خرد و بلوک به دوهزار و ۸۶۰میلیارد و ۶۵۷میلیون ریال معاملات عمده و ۳۴۰میلیارد و ۲۰۰میلیون ریال سایر معاملات بود.