گروه بورس- فولاد مبارکه پیش‌بینی سود هر سهم سال مالی منتهی به اسفند امسال را اعلام کرد. بنابر اطلاعات منتشره از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار فولاد مبارکه درآمد هر سهم امسال را با ۱۵ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال سرمایه به طور خالص مبلغ ۴۰۷ ریال پیش‌بینی کرده است.

«فولاد» افزایش مقدار و قیمت‌های فروش، افزایش مقدار تولید و قیمت‌های خرید، افزایش مقدار و قیمت‌های فروش و افزایش تسهیلات بانکی به منظور پرداخت دیون را از جمله دلایل تغییر پیش‌بینی بودجه امسال در مقایسه با اطلاعات سال مالی قبل عنوان کرده است.

براین اساس پیش‌بینی عملکرد سال مالی۸۹ در مقایسه با پیش‌بینی عملکرد سال مالی قبل به ترتیب فروش ۲۲ درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۲۳ درصد افزایش، سود عملیاتی ۱۸ درصد افزایش، هزینه‌های مالی ۱۱۰ درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات ۶ درصد افزایش نشان می‌دهد.مطابق اطلاعات دریافتی قبلی از شرکت و با توجه به توافق‌نامه میان شرکت‌های تولیدکننده سنگ‌آهن داخلی و شرکت‌های تولیدکننده فولاد در خصوص تعیین نرخ فروش و خرید سنگ‌آ‌هن، مقرر شده است که در خصوص شرکت فولاد مبارکه اصفهان، قیمت خرید هر تن سنگ آهن از شرکت سنگ آهن گل‌گهر به میزان ۹/۶ درصد میانگین نرخ فروش محصولات فولاد خوزستان و هر تن سنگ‌آهن شرکت چادرملو به میزان ۱۲ درصد میانگین نرخ فروش محصولات فولاد خوزستان تعیین شود. شایان ذکر است شرکت فولاد خوزستان پیش‌بینی میانگین نرخ فروش محصولات خود برای امسال به ازای هر تن را مبلغ ۵ میلیون و ۹۸ هزار و ۲۰۰ ریال پیش‌بینی کرده است.همچنین سیاست تقسیم سود لحاظ شده برای شرکت‌های سنگ‌آهن گل‌گهر، صنعتی و معدنی چادرملو و سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات با اطلاعات افشا شده توسط شرکت‌های یادشده مغایرت دارد که دلایل آن ارائه نشده است.