فرید هلالات
در تحلیل‌های اخیر سهام شرکت سایپا سیگنال خرید در محدوده ۱۲۰ تومان ارائه شد. در شرایط فعلی قیمت در محدوده ۲۱۷ تومان به مقاومت قدرتمند ۸/۱۶۱ درصد فیبوناچی برخورد کرده است.

این در حالی است که در این محدوده مقاومت کانال صعودی قیمت نیز بر اهمیت مقاومت 217 تومان می‌افزاید. لازم به ذکر است که حجم سنگین معاملات پس از بازاری که رشد کرده است، نشانه خروج سرمایه از بازار و به عبارت دیگر نشانه سقف قیمت است. از سوی دیگر تشکیل کندل مرد آویزان در محدوده مقاومتی مزبور نشانه دیگری مبنی بر قدرت نمایی در بازار فروشندگی است.
چنانچه هیجان بازار به شکسته شدن ۲۱۷ تومان منجر شود، مقاومت‌های مهم بعدی به ترتیب در محدوده‌های ۲۴۰ تومان و ۲۸۰ - ۲۷۸ تومان قرار دارند.
با توجه به وضعیت اسیلاتور RSI احتمال شکسته شدن 217تومان رو به بالا ضعیف است. با این همه واگرایی در سقف می‌تواند در بعد بزرگتری در آینده تشکیل شود و بر این اساس نمی‌توان 217 تومان را سقف قطعی دانست، اما آنچه مسلم است اینکه، نگهداری سهام شرکت در شرایطی که اغلب نماد‌های بزرگ بازار نیز در محدوده سقف هستند و به دوره استراحت قیمت نیاز دارند، امری پر ریسک محسوب می‌شود. در راه افت قیمت حمایت‌های 194 تومان و 179 - 180 تومان می‌توانند با افزایش مناسب تقاضا همراه شوند که در تحلیل‌های آتی به بررسی دقیق‌تر آنها خواهیم پرداخت.
FARID.HELALAT@GMAIL.COM
تحلیل فوق بیانگر دیدگاه نگارنده است و چاپ آن به منزله تایید روزنامه دنیای اقتصاد نیست.