گروه بورس- عملکرد سه ماهه موتوژن در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش نشان می‌دهد.

بنابر اطلاعات منتشره از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار، موتوژن طی عملکرد دوره سه ماهه منتهی به اسفندماه با افزایش ۶۵ درصدی سود محقق شده و رشد ۶۹ درصدی درآمد حاصل از فروش مواجه شده است.

موتوژن درآمد هر سهم سال مالی منتهی به آذرماه امسال را با ۲۲۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیارد ریال سرمایه به طور خالص مبلغ ۳۱۵ ریال پیش‌بینی کرده است.

این شرکت تا پایان اسفند ماه برای هر سهم ۸۴ ریال سود کنار گذاشته است. بر این اساس ۲۷ درصد از پیش‌بینی سود هر سهم و ۲۵ درصد از پیش‌بینی فروش «بموتو» طی دوره سه ماهه اول سال پوشش یافت. پیش‌بینی فروش امسال موتوژن مبلغ ۷۴۹ میلیارد و ۵۰۸ میلیون ریال است که تا پایان اسفندماه مبلغ ۱۸۸ میلیارد و ۱۳ میلیون ریال از فروش امسال را محقق کرد.

پیش‌بینی عملکرد سال مالی منتهی به آذرماه امسال «بموتو» در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش ۶ درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۶ درصد افزایش، سود عملیاتی ۸ درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات ۶ درصد کاهش نشان می‌دهد.

هیات مدیره در نظر دارد ۲۰۰ ریال به ازای هر سهم را برای تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سال مالی ۸۹ پیشنهاد کند.

شرکت اعلام کرده است آثار هدفمندکردن یارانه‌ها در حامل‌های انرژی و سایر موارد، در پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی ۸۹ لحاظ نشده است و چنانچه اجرایی شود، باید اصلاحات لازم در پیش‌بینی اعمال شود.