گروه بورس- ساختمان اصفهان قصد دارد نسبت به انجام افزایش سرمایه تا میزان ۲۰۰میلیارد ریال اقدام کند. بنابر اطلاعات منتشره از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار، ساختمان اصفهان درآمد هر سهم امسال را با ۱۶۰میلیارد ریال سرمایه به طور خالص مبلغ ۱۵۴ریال پیش‌بینی کرده است. ساختمان اصفهان عملکرد دوره ۶ ماهه منتهی به اسفند سال ۸۸ را با تحقق ۲۵‌درصدی پیش‌بینی سود هر سهم و پوشش ۲۷‌درصدی درآمد حاصل از فروش به بازار اعلام کرده است. بر این اساس عملکرد ۶ ماهه «ثاصفا» با کاهش ۵۹درصدی درآمد حاصل از فروش نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده است. همچنین سود محقق شده شرکت تا پایان اسفند ماه نسبت به ۶ ماهه نخست سال مالی ۸۸ از ۲۰درصد کاهش برخوردار است.

پیش‌بینی عملکرد سال مالی ۸۹ نسبت به عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب درآمد حاصل از فروش واحدهای مسکونی و زمین ۴۴‌درصد افزایش، بهای تمام شده ساختمان و زمین فروش رفته ۳‌درصد افزایش، سود عملیاتی ۳۷۹درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات به میزان ۲۷میلیارد و ۸۰۴میلیون ریال افزایش نشان می‌دهد.

شرکت پیش‌بینی درآمد تلفیقی هر سهم برای سال مالی منتهی به شهریور امسال را اعلام نکرده است. شایان ذکر است که مطابق صورت‌های مالی حسابرسی شده سال مالی ۸۸، زیان خالص سالانه و مانده زیان انباشته به ترتیب بر اساس صورت‌های مالی تلفیقی بالغ بر سه‌میلیارد و ۳۰۸میلیون ریال و ۵۳میلیارد و ۱۳۴میلیون ریال و بر اساس صورت‌های مالی شرکت اصلی بالغ بر دومیلیارد و ۸۰۳میلیون ریال و ۴۸میلیارد و ۶۴۳میلیون ریال بوده است.

ساختمان اصفهان دلایل تغییر اطلاعات دوره ۶ ماهه منتهی به اسفند ۸۸ را در بودجه سال ۸۹ در مقایسه با اطلاعات قبلی ناشی از عدم تحقق پیشرفت فیزیکی پیش‌بینی شده در پروژه‌ها عنوان کرده است.

ساختمان اصفهان در نظر دارد تقسیم سود ۱۰‌درصدی را به مجمع عمومی عادی سالانه سال مالی ۸۹ پیشنهاد کند.