گروه بورس- پیش‌بینی سود هر سهم امسال سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری با 20ریال کاهش به طور خالص مبلغ 300ریال اعلام شده است.

بنابر اطلاعات منتشره از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار، پیش‌بینی عملکرد «وصندوق» برای سال مالی منتهی به شهریور امسال در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب سود حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها ۲‌درصد افزایش، سود حاصل از فروش سرمایه‌گذاری‌ها ۲۰۹درصد افزایش، سود عملیاتی ۲۰درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات ۲۵درصد افزایش نشان می‌دهد.
مزید اطلاع مبلغ 405میلیارد و 763میلیون ریال (مبلغ 56ریال به ازای هر سهم) از سود فروش سرمایه‌گذاری‌ ناشی از تحقق فروش 15‌درصد از سهام شرکت لوله‌سازی اهواز است. شرکت اعلام کرده است هیات مدیره در نظر دارد تقسیم مبلغ 250ریال را به مجمع عمومی عادی سال مالی 89 پیشنهاد کند.
شرکت پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به شهریور امسال را در دی ماه ۸۸ مبلغ ۳۲۰ریال اعلام کرده بود. «وصندوق» دلایل تغییرات را تغییر سود حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها به دلیل تغییر در سود پیش‌بینی شده توسط شرکت‌ها، تغییر سود حاصل از فروش سرمایه‌گذاری به دلیل تغییر در برنامه واگذاری‌ها (واگذاری ۱۵‌درصد از سهام شرکت لوله‌سازی اهواز) عنوان کرده است.
سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی طی عملکرد 6ماهه منتهی به اسفند 88 با تحقق 77ریال سود به ازای هر سهم معادل 26درصد از پیش‌بینی سود هر سهم را پوشش داده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش قابل‌ملاحظه نشان می‌دهد. این در حالی است که سود حاصل از سرمایه‌گذاری‌های «وصندوق» طی 6 ماهه نخست سال مالی 89 در مقایسه با مدت مشابه سال قبل مبلغ 138درصد افزایش داشته است.