گروه بورس- شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه سقف نرخ‌های خدمات را اعلام کرد. به گزارش بورس و اوراق بهادار، نرخ صدور کد معاملاتی گروهی به درخواست کارگزاری‌ها ۵۰۰ریال به ازای هر نفر تا سقف یک‌میلیون ریال برای هر گروه است که از سوی کارگزار پرداخت می‌شود.

همچنین نرخ استخراج و چاپ گزارش‌های گردش معاملات شرکت‌ها و سهامداران که از سوی ناشر و سهامدار حقیقی و حقوقی پرداخت خواهد شد، دوهزار و ۵۰۰ریال به ازای هر برگ و حداقل ۸۰هزار ریال در هر دفعه است.

بر اساس این گزارش، نرخ استخراج و ارائه گزارش‌های الکترونیکی اطلاعات سهامداری و نرخ استخراج و ارائه گزارش‌های الکترونیکی گردش معاملات شرکت‌ها و سهامداران شامل گزارش فایل‌های BBS به ترتیب ۶۰ ریال به ازای هر رکورد تا سقف ۶۰۰هزار ریال برای هر گزارش و ۵۰۰هزار ریال به ازای یک دوره شش ماهه و ۵۰هزار ریال به ازای هر ماه اضافه است. پرداخت‌کننده هر دو مورد نامبرده ناشر یا سهامداران حقیقی و حقوقی هستند.

از سویی نرخ تخصیص اتوماتیک سهام نیز که از سوی کارگزار پرداخت می‌شود، دوهزار و ۶۰۰ریال به ازای هر نفر تا سقف سه‌میلیون و ۲۰۰هزار ریال برای هر گروه اعلام شد.

بنابراین گزارش نرخ خدمات امور سهامداری شامل سپرده‌گذاری اولیه سهام، اصلاح و مشخصات، صدور گواهی نقل و انتقال، انتقالات قهری و قانونی، ایجاد و ادغام فایل‌های افزایش سرمایه معادل ۲۰هزار ریال در هر سال شمسی برای شرکت‌های با سرمایه مساوی یا کمتر از ۲۵۰میلیارد ریال، ۴۰میلیون ریال در هر سال شمسی برای شرکت‌هایی با سرمایه بیش از ۲۵۰میلیارد ریال و مساوی یا کمتر از یک‌هزار میلیارد ریال و ۶۰میلیون ریال در هر سال شمسی برای شرکت‌هایی با سرمایه بیش از یک‌هزارمیلیارد ریال است که هزینه این خدمات از سوی ناشر پرداخت می‌شود. همچنین کارمزد توثیق سهام که از سوی متقاضی آن پرداخت می‌شود شامل ۵ریال به ازای هر سهم تا سقف ۲۵میلیون سهم، چهارریال به ازای هر سهم مازاد بر ۲۵میلیون سهم تا سقف ۵۰میلیون سهم، سه ریال به ازای هر سهم مازاد بر ۵۰میلیون سهم تا سقف ۷۵میلیون سهم، دو ریال به ازای هر سهم مازاد بر ۷۵میلیون سهم تا سقف ۱۰۰میلیون سهم و یک‌ریال به ازای هر سهم اعلام شده است.

بر اساس این گزارش نرخ انجام خدمات مربوط به افزایش سرمایه معادل ۷‌هزار و ۵۰۰ریال به ازای هر سهامدار به علاوه هزینه‌های پستی که جداگانه دریافت می‌شود و نرخ انجام خدمات مربوط به توزیع سود نیز معادل دوهزار و ۵۰۰ریال به ازای هر سهامدار به علاوه هزینه‌های پستی جداگانه دریافت می‌شود، است. هزینه مزبور از سوی ناشر پرداخت می‌شود.