گروه بورس- مدیریت پروژه‌های نیروگاهی ایران درآمد هر سهم امسال را با ۷هزار و ۹۵۰میلیارد ریال سرمایه به طور خالص مبلغ ۴۰۶ریال پیش‌بینی کرده است.

بنابر اطلاعات منتشره از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار، پیش‌بینی عملکرد امسال مپنا در مقایسه با پیش‌بینی عملکرد سال مالی قبل ۱۱درصد افزایش فروش، ۱۱درصد افزایش بهای تمام شده کالای فروش رفته، ۱۷‌درصد افزایش سود عملیاتی و ۴‌درصد کاهش سود پس از کسر مالیات نشان می‌دهد. مپنا دلایل تغییر اطلاعات بودجه امسال را شامل فعال‌تر شدن پروژه‌های ۱۰ نیروگاه و شروع پروژه‌های جدید، افزایش حجم فعالیت‌ها، عدم برآورد زیان تسعیر ارز در سال جاری و افزایش سود خالص و توسعه فعالیت شرکت‌های گروه عنوان کرده است.

هیات مدیره شرکت با عنایت به اختیار حاصل از مصوبه مجمع عمومی فوق‌العاده مورخ دی ماه ۸۵ افزایش سرمایه از مبلغ ۷۹۵۰میلیارد ریال به ۱۰هزارمیلیارد ریال از محل سود انباشته و آورده نقدی سهامداران در نیمه اول سال ۱۳۸۹ را برنامه‌ریزی کرده و مراتب اخذ مجوز از سازمان بورس در جریان است.

مطابق اطلاعات دریافتی از شرکت، هیات مدیره در نظر دارد تقسیم ۳۰درصد از سود خالص پیش‌بینی شده سال مالی ۸۹ شرکت را به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند.

مطابق بند ۳گزارش حسابرس در خصوص صورت‌های مالی سال ۸۷ وضعیت مالیاتی گروه و شرکت اصلی در یادداشت ۲۲ صورت‌های مالی توضیح داده شده است. در این ارتباط برای عملکرد شرکت اصلی و برخی از شرکت‌های تابعه بر اساس برگ‌های تشخیص مالیات صادره مبلغ ۹۶۱میلیارد ریال بیش از مبالغ ابرازی تعیین و ابلاغ شده (عمدتا در ارتباط با مقررات ماده ۴ قانون تسهیل و نوسازی صنایع کشور ۱۳۸۵ موضوع افزایش سرمایه و معافیت موضوع ماده ۱۳۸ قانون مالیات‌های مستقیم) که مراتب مورد اعتراض قرار گرفته و در جریان رسیدگی است.

همچنین برای عملکرد سال‌های ۱۳۸۶ و ۱۳۸۷ با در نظر گرفتن معافیت‌های قانونی ذخیره مالیات بر درآمد و همچنین بر اساس صورت حساب‌های صادره، مالیات بر ارزش افزوده برای نیمه دوم سال ۱۳۸۷، در حساب‌ها منظور شده است. قطعیت مالیات برای سنوات مزبور موکول به صدور رای هیات حل اختلاف مالیاتی و صدور برگ قطعی مالیات است.