گروه بورس- شرکت کارتن ایران پیش‌بینی سود هر سهم سال 89 را با 10‌درصد افزایش نسبت به سال قبل، به طور خالص مبلغ 620ریال اعلام کرد.

به گزارش سازمان بورس و اوراق بهادار، «چکارن» سود هر سهم خود را برای سال مالی منتهی به پایان اسفند ماه ۸۹ با ۶۰میلیارد و ۷۵۰میلیون ریال سرمایه به طور خالص مبلغ ۶۲۰ریال پیش‌بینی کرده است.
این در حالی است که شرکت پیش‌بینی درآمد هر سهم سال 88 را با 70ریال کاهش نسبت به اطلاعیه قبلی، مبلغ 564ریال در نظر گرفته است. شرکت دلیل تغییر مزبور را کاهش میزان تقاضای بازار اعلام کرده است.
بنابراین گزارش، پیش‌بینی فروش شرکت در سال جدید با ۲۸‌درصد افزایش نسبت به سال ۸۸ به رقم ۴۴۱میلیارد و ۷۵۰میلیون ریال رسیده که «چکارن» دلیل این تغییر را افزایش ۲۹‌درصدی تناژ با بهره‌برداری از مقواسازی جدید و کاهش یک‌درصدی نرخ فروش در نظر گرفته است.
همچنین پیش‌بینی عملکرد سال 89 «چکارن» در مقایسه با پیش‌بینی سال مالی 88 به ترتیب بهای تمام شده کالای فروش رفته 33‌درصد افزایش، سود عملیاتی 17‌درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات 10‌درصد افزایش نشان می‌دهد.
از سوی دیگر پیش‌بینی خالص درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری‌های کارتن ایران در سا‌ل‌های ۸۸ و ۸۹ به مبلغ ۱۶میلیارد ریال (به ازای هر سهم مبلغ ۲۶۳ریال و معادل ۴۷‌درصد از کل سود سال ۸۸ و ۴۲درصد از کل سود سال ۸۹) رسیده است که این مبلغ به طور عمده شامل سود سهام دریافتی از شرکت‌های حریر خوزستان به مبلغ ۸میلیارد ریال، پتروشیمی آبادان به مبلغ ۲۰۰میلیون ریال و سود سپرده بانکی به مبلغ ۷میلیارد و ۸۰۰میلیون ریال است.
بر اساس اطلاعات دریافتی هیات مدیره در نظر دارد در سال مالی 89، سرمایه خود را از مبلغ 60میلیارد و 750میلیون ریال به مبلغ 121میلیارد و 500میلیون ریال پس از اخذ مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار و تصویب مجمع عمومی عادی فوق‌العاده افزایش دهد.
همچنین پیش‌بینی افزایش مقدار فروش محصولات در سال ۸۹ بر اساس مذاکرات انجام شده با تعدادی از مشتریان و نیاز بازار به محصولات جدید با کیفیت برتر در مقایسه با رقبا انجام شده است که مستندات آن به حسابرسان ارائه و بودجه و میزان فروش به تایید حسابرسان سازمان حسابرسی رسیده است. در نتیجه با توجه به ماشین مقواسازی جدید، شرکت که قادر به تولید محصولات باکیفیت در مقایسه با سایر رقبا است این مزیت را برای شرکت ایجاد کرده تا بخش با کیفیت بازار را هدف‌گیری کند. مطابق اطلاعات دریافتی، هیات مدیره شرکت در نظر دارد مبلغ ۵۶۳ریال جهت تقسیم به مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام پیشنهاد کند.