گروه بورس- سازمان خصوصی‌سازی سهام پنج شرکت را عرضه می‌کند. شرکت‌های پتروشیمی ارومیه، کالای پتروشیمی، توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی و کشت و صنعت شهید رجایی در لیست این واگذاری‌ها است. بر اساس اطلاعات منتشره در پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان خصوصی‌سازی، سهام چهار شرکت مزبور از طریق مزایده پس از کسر سهام ترجیحی حداکثر معادل ۵‌درصد سهام عرضه شده (در صورت تعلق گرفتن) و سهام یک شرکت از طریق مذاکره واگذار می‌شود. بنابراین گزارش ۷۰درصد از سهام پتروشیمی ارومیه به ارزش کل ۱۳۹میلیارد و ۵۳۹میلیون و ۴۰۰هزار ریال و ارزش پایه هر سهم مبلغ چهارهزار و ۸۶۲ریال واگذار می‌شود.

خصوصی‌سازی همچنین ۱۰۰‌درصد سهام شرکت‌های کالای پتروشیمی و کشت و صنعت شهید رجایی را واگذار می‌کند. سهام شرکت کالای پتروشیمی به ارزش پایه ۳۸هزار و ۹۳۷ریال و ارزش کل ۱۹۴میلیارد و ۶۸۵میلیون ریال و سهام کشت و صنعت شهید رجایی به ارزش پایه ۱۰۵هزار و ۲۴۴ریال و ارزش کل ۲۰میلیارد و ۶۶۱میلیون و ۷۰۰هزار و ۹۹۱ریال واگذار می‌شود.

واگذاری ۳۵درصد از سهام توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی به ارزش پایه یک‌هزار و ۱۲۸ریال از دیگر عرضه‌های خصوصی‌سازی است که ارزش کل پایه آن معادل ۱۹میلیارد و ۷۴۰میلیون ریال است. بر اساس این گزارش پاکت‌های شرکت در مزایده مزبور ساعت ۱۴ روز چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت ماه ۸۹ در سالن همایش سازمان خصوصی‌سازی بازگشایی می‌شود.

متقاضیان باید تا تاریخ ۲۰ اردیبهشت ماه نسبت به تکمیل و تحویل فرم تقاضا به همراه مدارک لازم اقدام کنند.

بنابراین گزارش خصوصی‌سازی ۴۹‌درصد از سهام خدمات کیفیت آریا اس‌.جی.اس را به ارزش ۳۲میلیارد و ۹۳۲میلیون و ۷۰۴هزار ریال از طریق مذاکره واگذار می‌کند.

متقاضیان می‌توانند تا تاریخ ۲۰اردیبهشت ماه فرم تقاضای خود را تکمیل و تحویل سازمان خصوصی‌سازی دهند.