صیانت از محیط ‌زیست را جزئی از حقوق مصرف‌کننده می‌دانیم

«قند نقش جهان (سهامی عام)، بار دیگر توانست در راستای توسعه سهم بازار و حفظ منابع محیط‌زیست از طریق نوسازی و ارتقای تکنولوژی خود موفق به اخذ گواهینامه تقدیر سبز در چهارمین دوره جایزه مدیریت سبز ایران‌ شود». مجتبی کاروان، مدیرعامل و عضو هیات‌مدیره شرکت قند نقش جهان که در مراسم چهارمین دوره جایزه مدیریت سبز ایران به دعوت مسوولان و برگزارکنندگان این مراسم حضور داشت، لوح مدیران برتر واحدهای صنعتی را دریافت کرد.

وی در گفت‌وگو با دنیای اقتصاد گفت: شرکت قند نقش‌جهان از جمله سازمان‌هایی است که مدل مدیریت سبز را جهت یکپارچگی مسوولیت‌های اقتصادی، زیست‌محیطی و اجتماعی خود انتخاب و طی سه سال اخیر فرآیند پیاده‌سازی این مدل را در دستور کار خود قرار داده که ماحصل آن تحقق رسالت سازمان در حفظ و صیانت از محیط‌زیست و رعایت حقوق تمامی ذینفعان بوده است.

وی تصریح کرد: این شرکت در همین راستا با ارزیابی‌های به عمل آمده از سوی انجمن مدیریت سبز ایران، نه تنها موفق به دریافت گواهینامه تقدیر سبز در چهارمین دوره جایزه مدیریت سبز‌ شد، بلکه توانست گوی سبقت را نیز از سایر رقبا برباید و به عنوان یکی از سه شرکت دریافت‌کننده بالاترین سطح این دوره از ارزیابی، معرفی‌ شود.

وی در تصدیق گفته‌های خود به اقدامات موثر زیست‌محیطی صورت‌گرفته در سال گذشته از جمله ارتقای توان سیستم فیلتراسیون، اصلاح مخزن دفکاسیون I، نصب دستگاه آنالایزرگاز و... اشاره کرد و افزود: اجرای طرح‌های فوق تاثیر بسزایی در کاهش آلودگی هوا و مصارف انرژی فسیلی و الکتریکی به همراه داشته است.

وی در ادامه گفت: این شرکت در سال جاری نیز در راستای ارتقای تکنولوژی خود اقدام به ساخت فیلتر دکانتور عمودی و بدنه ساتراسیونI،II، نصب سیستم ریشترتیوب و راه‌اندازی سانتریفوژهای پخت یک جدید، خواهد کرد تا ضمن توسعه سهم بازار از طریق ارتقای کیفیت محصول و افزایش تولید، بتواند سودآوری خود را نیز افزایش داده و رضایت هرچه بیشتر ذینفعان را کسب کند.

مهندس کاروان نیت خیر واقفان و بنیان‌گذاران فقید این مجموعه (مرحومین علی و حسین همدانیان) را رمز بقا و ماندگاری شرکت دانست و کسب دستاوردهای اخیر را برایند لطف الهی، همت والا و تلاش بی‌وقفه کارکنان پاک اندیش این مجموعه تولیدی دانست و ابراز امیدواری کرد، این تلاش مقبول درگاه حضرت حق قرار گرفته و موجبات رضایت و خشنودی حضرت ولی عصر(عج) را فراهم کند.