فرید هلالات- قیمت سهام شرکت فولاد مبارکه اصفهان در پی برخورد به مقاومت تصحیح 200‌درصد در محدوده 284‌تومان با عرضه‌های سنگینی مواجه شد.

نزدیک شدن قیمت به محدوده ۳۰۰‌تومان خریداران را وسوسه می‌کند تا به شناسایی سود دست زده و عرضه‌هایی بدین‌سان در بازار سهام شرکت مشاهده شد. این در حالی است که با تشکیل پیووت چهارم، کانال صعودی قیمت تشکیل شده و قیمت می‌تواند در قالب این کانال تصحیح شود. با تشکیل قله ۲۸۶‌تومان که با ایجاد کندل مرد آویزان نیز همراه بود، موج سوم الیوت به پایان رسیده و موج چهارم تشکیل خواهد شد. موج چهارم می‌تواند محدود به افت تا ۲۶۶‌تومان (۶/۱۴‌درصد فیبوناچی از موج سوم) باشد زیرا در این فاصله ۱۰۰‌درصد بسط فیبوناچی و حرکت اندازه‌گیری شده، تکمیل می‌شود. با این همه افت بیشتر می‌تواند تا ۲۵۵‌تومان در جریان باشد.
عدد اسیلاتور شاخص قدرت نسبی به طور هیجانی در محدوده بالای 70 قرار دارد، اما با این وجود سیگنال واگرایی در سقف دریافت نمی‌شود. این در حالی است که انتظار می‌رود موج پنجم الیوت با تحقق هدف کلاسیک الگوی سر و شانه کف در محدوده بالای 300‌تومان توام باشد. در آن زمان ممکن است سیگنال واگرایی غلط در سقف به نشانه اشباع بازار خرید و در نهایت تشکیل امواج تصحیح A تا C الیوت در دستور کار بازار قرار گیرد.
FARID.HELALAT@GMAIL.COM
تحلیل فوق بیانگر دیدگاه نگارنده است و چاپ آن به منزله تایید روزنامه دنیای اقتصاد نیست.