گروه بورس- نسترن فیروز: روز گذشته لیزینگ ایرانیان بیشترین حجم معاملات بازار را به خود اختصاص داد. در بازار فرابورس دیروز «وایران» با حجم ۴میلیون و ۸۲۶هزار سهم، ارزشی معادل ۹میلیارد و ۱۲۲‌میلیون‌ریال کسب کرد و به عنوان پرمعامله‌ترین و باارزش‌ترین سهم بازار شناخته شد. همچنین در ابتدای معاملات روز گذشته صف فروشی برای سهام «وایران» تشکیل شد که در پایان معاملات این صف برچیده شد و به دنبال صف فروش یاد شده هر سهم «وایران» افت قیمتی معادل ۸۳/۴درصد را تجربه کرد و به نرخ یک‌هزار و ۸۹۰ریال رسید.

از سوی دیگر مابقی شرکت‌ها با روند متعادل به کار خود پایان دادند.

بر این اساس نمادهای معاملاتی بیمه دی، کویرتایر و مرجان کار به ترتیب با رشد قیمتی معادل ۰۲/۴درصد، ۴۳/۱درصد و ۳۹صدم‌درصد روبه‌رو شدند. نماد «ودی» در بازار OTC دیروز با حجم ۱۹هزار و ۲۰۰ سهم، ارزشی معادل ۲۷میلیون‌ریال کسب کرد. ارزش معاملات «پکویر» نیز به رقم ۱۹میلیون‌ریال رسید که این رقم ناشی از معامله ۱۵‌هزار و ۸۰۰سهم این شرکت در میان سهامداران بود. همچنین مرجان‌کار با حجم ۳هزار سهم به ارزش ۹میلیون‌ریال دست یافت.

این در حالی است که حق تقدم بیمه دی با کاهش ۹۴/۱درصدی قیمت و ارزش ۷۳میلیون‌ریال به قیمت ۴۰۴ریال رسید.

در پایان دیروز حجم کل بازار به ۵میلیون و ۴۷هزار سهم و ارزش کل به ۹میلیارد و ۲۵۰میلیون‌ریال رسید.

رشد ۵۲درصدی ارزش معاملات

همچنین ارزش سهام و حق تقدم فرابورس در هفته گذشته با ۵۲‌درصد رشد نسبت به هفته ماقبل به ۶۲‌میلیارد و ۳۳۵‌میلیون‌ریال رسید.

در معاملات هفته گذشته ،تعداد ۳۳میلیون و ۱۳۵هزار و ۵۰۰سهم چهار شرکت بیمه دی، کویرتایر، لیزینگ ایرانیان، مرجان کار و حق تقدم بیمه دی به ارزش ۶۲‌میلیارد و ۳۳۵میلیون‌ریال به نام سهامداران جدید ثبت شد.

در پایان معاملات هفته گذشته تعداد ۲‌میلیون و ۷۵‌هزار و ۸۰۷ سهم بیمه دی به ارزش ۲میلیاردو ۹۹۰‌میلیون‌ریال، تعداد ۳۹۱‌هزار سهم کویر تایر به ارزش ۴۷۲‌میلیون و ۸۰۰‌هزار‌ریال، تعداد ۲۹‌میلیون و ۷۴۱‌هزار سهم لیزینگ ایرانیان به ارزش ۵۸‌میلیارد و ۵۸‌میلیون‌ریال و تعداد ۱۳۰هزار و ۵۰۹سهم مرجان کار به ارزش ۴۴۴‌میلیون و ۶۲‌هزار‌ریال دادوستد شد.

همچنین در هفته یاد شده تعداد ۷۹۷هزار و ۶۷۶برگه حق تقدم بیمه دی به ارزش ۳۶۸‌میلیون و ۷۹۳‌هزارریال معامله شد.

در ادامه معاملات۵ روز هفته گذشته در حالی سهام بزرگ‌ترین شرکت فرابورس یعنی شرکت لیزینگ ایرانیان با ۶درصد افزایش نرخ همراه بود و به یک‌هزار و ۹۸۶‌ریال رسید که سهام سه شرکت دیگر، بیمه دی با ۵/۷درصد کاهش به یک‌هزار و ۳۹۴ریال، کویرتایر با ۳/۶‌درصد کاهش به یک‌هزار و ۱۸۷‌ریال، مرجان کار با ۴/۱۴درصد کاهش به ۳‌هزار و ۳۰۷ریال و حق تقدم بیمه دی با ۱۰‌درصد کاهش به ۴۱۲‌ریال رسید. همچنین لیزینگ ایرانیان در هفته گذشته به عنوان باارزش‌ترین نماد شناخته شد. این نماد حدود ۱۴/۹۳‌درصد از ارزش کل بازار را به خود اختصاص داد.

این در حالی است که بیمه دی با ۸۰/۴‌درصد ارزش در جایگاه دوم قرار‌گرفت و کویرتایر، مرجان کار و حق تقدم بیمه دی به ترتیب در جایگاه‌های بعدی قرار‌گرفتند.