فرید هلالات- به دنبال تشکیل کف قیمت در محدوده 120‌تومان بازار سهام شرکت با افزایش مناسب سطح تقاضا مواجه شده، موج صعودی قبل از خود را تکرار کرده است.

حرکت اندازه گیری شده مزبور (Measured Move) در محدوده ۱۹۴‌تومان با تراکم بالایی از مقاومت‌ها از حرکت بیشتر باز ایستاده است. با این همه هنوز احتمال حرکت بیشتر تا محدوده ۲۱۰‌تومان وجود دارد. اما به طور کلی این طور استنباط می‌شود که بازار سهام شرکت سایپا به استراحت کوتاهی نیازمند است. از آنجایی که ممکن است قیمت به بالای ۲۰۰‌تومان وارد شود نمی‌توان محدوده فعلی را سقف قطعی قیمت تلقی کرد با این همه این مهم برداشت می‌شود که نگهداری سهام شرکت در محدوده ۲۰۰‌تومان حداقل در کوتاه‌مدت با احتمال افت قیمت مواجه است. در قالب دوره استراحت احتمالی، می‌توان به محدوده ۱۷۹ - ۱۷۶‌تومان به عنوان اولین حمایت مورد توجه اشاره کرد. نفوذ قیمت به ۱۷۶‌تومان می‌تواند افت بیشتر تا ۱۶۶‌تومان را در محدوده ۲/۳۸‌درصد فیبوناچی در پی داشته باشد، این در حالی است که تلاقی ۱۶۶‌تومان با خط ۲/۳۸‌درصد کانال قیمت نیز بر اهمیت این محدوده می‌افزاید.
به احتمال قوی با گذر زمان به سمت مجمع تقسیم سود، قیمت دوباره محدوده 200‌تومان را خواهد دید و این احتمال وجود دارد که رکورد بالاتری نیز ثبت‌ شود که در این خصوص هنوز نمی‌توان اظهارنظر دقیقی داشت.
FARID.HELALAT@GMAIL.COM
تحلیل فوق بیانگر دیدگاه نگارنده است و چاپ آن به منزله تایید روزنامه دنیای اقتصاد نیست.