گروه بورس- سهام دو شرکت «آب و برق کیش» و «سردخانه زراعی تهران عاجکو» در مجموعه به ارزش ۷۱۳یلیارد و ۳۱۰میلیون ریال در اولین مزایده سازمان خصوصی‌سازی در سال جدید به بخش خصوصی واگذار شد. بر اساس این گزارش واگذاری ۴۸‌درصد سهام شرکت آب و برق کیش معادل ۷۳هزار و ۹۲۰سهم به ارزش کل پایه ۶۱۴میلیارد و ۶۸۱میلیون و ۹۸۱هزار و ۷۶۰ریال و نیز ۹/۹۹درصد سهام شرکت سردخانه زراعی تهران عاجکو معادل یک‌هزار و ۹۹۸سهم به ارزش کل پایه ۱۰میلیارد و ۷۳۴میلیون و ۵۹۸هزار و ۶۵۶ریال در جراید کثیرالانتشار آگهی شده بود که این میزان سهام ظهر دیروز به ترتیب به مبلغ پیشنهادی ۷۰۰میلیارد و ۱۰میلیون ریال و ۱۳میلیارد و ۳۰۰میلیون ریال فروخته شد.

سپرده حضور در مزایده شرکت آب و برق کیش ۱۸میلیارد و ۴۴۰میلیون و ۴۵۹هزار و ۵۰۰ریال و شرکت سردخانه زراعی تهران عاجکو ۳۲۲میلیون و ۳۸هزار ریال تعیین شده بود که خریداران این دو شرکت ۲۰ روز کاری از تاریخ ابلاغ فرصت دارد، نسبت به پرداخت ثمن نقدی معامله و ارائه اسناد تضمینی و سایر اسناد و مدارک اقدام کند.

خریدار شرکت آب و برق کیش ۱/۳۵درصد مبلغ پیشنهادی را به صورت نقد و مابقی را طی ۵ سال پرداخت کند و خریدار شرکت سردخانه زراعی تهران عاجکو نیز باید ۴۰‌درصد مبلغ پیشنهادی را به صورت نقد و مابقی را طی ۲ سال پرداخت کند.

«ایجاد سردخانه و نگهداری میوه و مواد فاسد شدنی و هرگونه فعالیت بازرگانی» اهم فعالیت‌های شرکت سردخانه زراعی تهران عاجکو را تشکیل می‌دهند که پیش از این مزایده شرکت بازرگانی دولتی ایران با ۹/۹۹درصد عمده سهامدار این شرکت بوده است.

همچنین شرکت ساتکاب با ۴۸ درصد، سازمان منطقه آزاد کیش با ۹/۴۸درصد و سرمایه‌‌گذاری صنایع آب و برق صبا با ۳‌درصد پیش از مزایده امروز عمده سهامداران شرکت آب و برق کیش بوده‌اند. «تامین آب و برق مورد نیاز و انتقال و فروش آنها به طور کلی و جزئی در شبکه‌های وزارت نیرو» اهم فعالیت‌های شرکت آب و برق کیش را تشکیل می‌دهند.