جدال بورس و «مخابرات» بر سر توقف نماد «اخابر»

گروه بورس- در حالی که سازمان بورس توقف نماد مخابرات را به دلیل ابهامات مهم می‌داند، مدیرعامل این شرکت توقف نماد را غیرمنطقی می‌خواند.

مدیر نظارت بر ناشران بورسی سازمان بورس در گفت‌وگو با «سنا» گفت: شرکت مخابرات به منظور افزایش شفافیت در بازار، ملزم به ارائه صورت‌های مالی شرکت‌های زیرمجموعه خود است که تا کنون اطلاعات ۲۱ شرکت ارائه شده و در انتظار اطلاعات ۱۰ شرکت دیگر مخابرات هستیم.«امیر حمزه مالمیر» گفت:‌ از همین رو نماد معاملاتی مخابرات متوقف شد تا سرمایه‌گذاران با استفاده از اطلاعات شفاف در مورد این سهم تصمیم‌گیری کنند.

وی با اشاره به اینکه سازمان بورس و اوراق بهادار به این شرکت اعلام کرد تا صورت‌های مالی تلفیقی را به بخش نظارت بر ناشران ارسال کند، ادامه داد: در صورتی که ابهام قابل‌توجهی در صورت‌های مالی وجود نداشته باشد، نماد بازگشایی خواهد شد.

هنوز اطلاعات کامل نگرفته‌ایم

وی افزود: بنا بر اطلاعات موجود، بسیاری از شرکت‌های زیرمجموعه مخابرات صورت‌های مالی خود را به این شرکت ارسال کرده‌اند، اما مخابرات هنوز این اطلاعات را به سازمان بورس و اوراق بهادار ارسال نکرده است.

مالمیر با اشاره به اینکه پس از توقف نماد مخابرات، این شرکت طی سه مرحله، صورت‌های مالی ۲۱ شرکت زیرمجموعه را به بازار منعکس کرده است، ابراز داشت: هنوز هم صورت‌های مالی ۹ استان دیگر و همچنین صورت‌های مالی شرکت ارتباطات سیار ارائه نشده است.

وی با اشاره به لزوم ارائه گزارش زیرمجموعه‌های مخابرات و وجود برخی شایعات متضاد درباره افزایش یا کاهش سود هر سهم این شرکت، بازگشایی نماد مبادلاتی «اخابر» را منوط به ارائه صورت‌های مالی تلفیقی شرکت و دریافت اطلاعات و گزارش‌های شرکت‌های تابعه دانست.

«اخابر»: توقف منطقی نیست

از سوی دیگر مدیرعامل مخابرات در گفت‌وگویی با «فارس» ضمن اشاره به غیرمنطقی بودن توقف نماد مخابرات گفت: همه اطلاعات مورد نیاز سازمان بورس طی چند روز گذشته ارائه شده و مانعی در بازگشایی نماد شرکت وجود ندارد.

فیضی خاطرنشان کرد: مسوولان سازمان بورس عنوان می‌کنند برگزاری مجامع شرکت‌های تابعه و لزوم ارائه گزارش‌ وجود شایعات، دلیل توقف نماد شرکت مخابرات است. در پاسخ باید گفت در این صورت باید نماد چندین شرکت دیگر نیز بسته می‌شد.

فیضی اضافه کرد: زمان نهایی مجمع شرکت مخابرات در اردیبهشت ماه، بعد از دریافت گزارش‌های حسابرسی مشخص خواهد شد.