گروه بورس- 50 شرکت فعال‌تر بورس در زمستان پارسال معرفی شدند.

به گزارش بورس و اوراق بهادار، در فهرست اخیر فعال‌ترین‌های بورس ۱۱ شرکت جدید نیز حضور دارند.
بنابراین گزارش سایپا به عنوان اولین شرکت فعال بورس در صدر این فهرست قرار دارد. این شرکت در سه ماهه سوم سال 88 به عنوان یک شرکت جدید وارد لیست فعال‌ترین‌‌های بورس شد که از همان زمان تاکنون در رده نخست این جدول قرار دارد.
همچنین سرمایه‌‌گذاری بهمن و بوعلی نیز در جایگاه دوم و سوم فعال‌ترین‌های بورس قرار دارند.
سرمایه‌گذاری بوعلی نیز در پاییز سال 88 وارد لیست فعال‌ترین‌های بورس شد.
بر اساس این گزارش بانک ملت، سرمایه‌گذاری ملی ایران، بانک کارآفرین، ایران ترانسفو، مدیریت پروژه‌های نیروگاهی، توسعه صنایع بهشهر و بانک سینا رتبه‌های چهارم تا دهم این لیست را به دست آورد.
این گزارش حاکی است سرمایه‌گذاری پتروشیمی لیزینگ صنعت و معدن، قطعات اتومبیل ایران، داروسازی جابرابن حیان، گروه بهمن، نوسازی و ساختمان تهران، گروه صنایع بهشهر ایران، بانک تجارت، مس شهید باهنر، صنایع آذرآب و داروی لقمان جزو شرکت‌های جدیدی هستند که در زمستان به این لیست پیوستند.
همچنین شرکت‌های سایپا، سرمایه‌گذاری بوعلی، بانک ملت، سرمایه‌گذاری ملی ایران، ایران ترانسفو مدیریت پروژه‌های نیروگاهی، توسعه صنایع بهشهر، سرمایه‌گذاری غدیر، سرمایه‌گذاری رنا، ماشین‌سازی اراک، لعابیران، پتروشیمی اراک، نیروکلر و سیمان سپاهان ۱۴ شرکتی بودند که در پاییز پارسال وارد لیست فعال‌ترین شرکت‌های بورس شدند و تا پایان سال در این لیست باقی ماندند.
در میان این شرکت‌ها، بانک ملت که در پاییز به عنوان چهل‌وهفتمین شرکت فعال معرفی شد، در زمستان به رتبه چهارم صعود کرد.
همچنین سرمایه‌گذاری غدیر در زمستان از رتبه ۴۴ به رتبه ۱۲، مدیریت پروژه‌های نیروگاهی از رتبه ۳۲ به رتبه ۸، سرمایه‌گذاری ملی از رتبه ۲۰ به رتبه ۵ و توسعه صنایع بهشهر از رتبه ۱۴ به رتبه ۹ صعود کردند.
بنابراین گزارش شرکت‌های سایپا آذین، سرمایه‌گذاری امید، پتروشیمی خارک، موتوژن، خدمات دریایی تایدواتر، کالسیمین، تولی‌پرس و سیمان تهران نیز 9 شرکتی بودند که پاییز سال قبل به لیست 50 شرکت فعال بورس وارد شده اما در زمستان از این لیست حذف شدند.