گروه بورس- عضو هیات موسس کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی برگزاری مجمع موسسان این کانون را در انتظار تاثیر نهایی اساس‌نامه از سوی سازمان بورس اعلام کرد. «حمید حسینی» گفت: بررسی اساسنامه کانون ۳۰شرکت سرمایه‌گذاری استانی انجام شده و در انتظار تایید نهایی از سوی سازمان بورس است.

وی در مورد زمان نهایی برای اعلام نظر سازمان گفت: اساسنامه در حال بررسی در هیات مدیره بورس است و برآورد ما این است که تا پایان فروردین ماه نتیجه قطعی از سوی سازمان اعلام شود.

وی درباره زمان برگزاری مجمع هیات موسسان کانون گفت: نمی‌توان تاریخ قطعی را مشخص کرد؛ ولی هر زمان که اساسنامه به تایید سازمان بورس برسد، در اولین فرصت مجمع را تشکیل خواهیم داد.

وی همچنین اضافه کرد: برای تشکیل کانون نیاز به حضور حداقل ۷ شرکت سرمایه‌گذاری استانی تا تصمیم‌گیری اولیه انجام شود.

از سوی دیگر دکتر محمدجواد شیخ، دیگر عضو هیات موسسان کانون در گفت‌وگو با «ایسنا» در مورد اصلاحات انجام شده در اساس‌نامه گفت: چند بند اساسنامه شامل تعداد اعضا از پنج نفر به هفت نفر، موظف بودن اعضا و نیز اعضای کانون که باید از اعضای هیات مدیره یا مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری استانی باشند، اصلاح شد.

وی ادامه داد: این اصلاحات در پایان سال گذشته به رییس سازمان بورس ارائه شد که بعد از تایید وی مجمع عمومی موسس تشکیل و هیات مدیره کانون انتخاب می‌شود.

به گفته وی با تشکیل کانون و عضویت ۳۰ شرکت سرمایه‌گذاری در آن، اختیار مجامع ۵۰ شرکت سرمایه پذیر که در پرتفوی سهام عدالت قرار دارد به این کانون منتقل می‌شود که این کانون از طرف آن‌ها می‌تواند در مجامع شرکت کرده و تصمیم‌گیری کند.

رییس هیات مدیره شرکت سرمایه‌گذاری استان تهران خاطر نشان کرد: همچنین سیاست‌گذاری، نظارت، تدوین آیین‌نامه، مقررات و اجرای آن با کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری است.

شیخ عنوان کرد: با تشکیل کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری ۳۰ شرکت سرمایه‌گذاری به صورت متحد عمل می‌کنند که بعد از برگزاری مجمع عمومی موسسان و انتخاب هیات مدیره در این مجمع، این کانون تشکیل می‌شود.