گروه بورس- پیش‌بینی درآمد هر سهم امسال سیمان بجنورد با ۷۹ریال کاهش اعلام شد. بنابر اطلاعات منتشره از سوی سازمان بورس، سیمان بجنورد درآمد هر سهم امسال را در ۲۷ اسفند ماه ۸۸ مبلغ ۴۷۴ریال اعلام کرده بود که در اطلاعات اخیر خود، پیش‌بینی درآمد هر سهم را به مبلغ ۳۹۵ریال رسانده است. شرکت افزایش هزینه‌های مالی به دلیل اصلاح محاسبه هزینه مالی با توجه به نرخ بهره موثر را از دلایل تعدیل سود هر سهم عنوان کرده است.

همچنین تغییر در محاسبه مالیات درآمدهای صادراتی حاصل از قراردادهای سیمان و کلینکر و استفاده از معافیت صادراتی محصولات مزبور است که با در نظر گرفتن درآمد و هزینه‌های مربوط به صادرات، مالیات مربوط به همان میزان معاف شده است. همچنین مالیات محاسبه شده به طور کلی مربوط به فروش داخلی محصولات نیز از دیگر موارد تغییر در سود خالص «سبجنو» اعلام شده است.

این در حالی است که پیش‌بینی عملکرد امسال سیمان بجنورد در مقایسه با پیش‌بینی عملکرد سال مالی قبل از ۱۶درصد افزایش فروش، ۱۷‌درصد افزایش بهای تمام شده کالای فروش رفته، ۱۵درصد افزایش سود عملیاتی و ۵۹‌درصد افزایش سود پس از کسر مالیات برخوردار است که ناشی از افزایش ۱۸۰هزار تنی حجم فروش، پیش‌بینی افزایش هزینه‌ها و افزایش میزان تولید است.

از سوی دیگر هیات مدیره سیمان بجنورد تقسیم ۸۰درصد از سود سالانه را در مجمع عمومی عادی سالانه امسال پیشنهاد داده است.