گروه بورس - فهرست مجامع عادی سالانه شرکت‌های بورسی به همراه جزئیات برگزاری آنها منتشر شد. به گزارش خبرنگار ما، شرکت بورس و اوراق بهادار فهرست مجامع برگزار شده طی سال گذشته را شامل تاریخ مجمع، درآمد واقعی هر سهم، سود تقسیمی هر سهم و میزان سرمایه ثبت شده اعلام کرده است. این اطلاعات حکایت از بالاترین و کمترین سود تقسیمی از سوی شرکت‌های بورسی دارد.

در میان مجامع برگزار شده طی سال ۸۸، مجمع سیمان قاین پربار‌ترین مجمع سال شناخته شد. به طوری که در این مجمع صاحبان سهام شرکت به ازای هر سهم مبلغ ۷۰۰‌تومان سود دریافت کردند. سیمان قاین مبلغ هفت‌هزار و ۱۰۴‌ریال سود برای سال مالی ۸۸ محقق کرده بود که معادل ۹۸‌درصد از این رقم را در مجمع سالانه خود تقسیم کرد. پس از آن شرکت آذریت مبلغ ۴۶۰‌تومان سود را در مجمع سالانه خود به تصویب رساند.

این شرکت در آمد واقعی سال مالی گذشته را با سرمایه ۶‌میلیارد‌ریال مبلغ ۴‌هزار و ۵۸۷‌ریال محقق کرده است. بنابراین اطلاعات پتروشیمی خارک با تقسیم ۳۲۰‌تومان، سیمان اردبیل با ۳۱۰‌تومان، داروسازی زهراوی با ۳۰۵‌تومان، ماشین‌آلات تراکتورسازی با ۳۰۰‌تومان، رازک با ۲۵۵تومان، سیمان بهبهان با ۲۳۱‌تومان و بهنوش با ۲۳۰‌تومان صاحبان سهام خود را از سرمایه‌گذاری در این شرکت منتفع کردند. نکته جالب توجه در این فهرست، برگزاری دو مجمع سالانه از سوی یک شرکت است. شرکت سیمان اردبیل با تغییر سال مالی خود از ۲۹ اسفند ماه به ۳۰ آذر ماه، اقدام به برگزاری دو مجمع در سال گذشته کرد و در هر یک از مجامع یادشده موفق به پرداخت سود به سهامداران خود شد. این شرکت در مجمع سال مالی اسفند۸۷ مبلغ ۲۵۰‌تومان و در مجمع مربوط به سال مالی آذر ماه ۸۸ معادل ۳۱۰‌تومان سود به ازای هر سهم تقسیم کرد. در این میان سرمایه‌گذاری پردیس سود هر سهم را مبلغ یک‌ریال محقق کرد که مبلغ ۳‌ریال را به سهامداران خود داد. در مجموع ۲۰ شرکت در سال گذشته توانستند افزون‌تر از درآمد واقعی خود، سود به صاحبان سهامشان دهند. جدول مربوط به جزئیات سود تقسیمی شرکت‌ها در صفحه ۲۰ آمده است.