گروه بورس - شرکت‌های بورسی طی سال 88 معادل 8‌هزار و 257‌میلیارد‌ریال افزایش سرمایه دادند.

به گزارش خبر نگار ما، شرکت بورس اوراق بهادار آمار و اطلاعات مربوط به افزایش سرمایه شرکت‌های بورسی طی سال گذشته را منتشر کرد.
مطابق این اطلاعات، 39 شرکت در سال گذشته اقدام به افزایش سرمایه کردند که بیشترین رقم افزایش سرمایه به شرکت سیمان شمال به میزان 200‌درصد اختصاص داشت.
سیمان شمال سرمایه خود را از ۵/۲۷۵‌میلیارد‌ریال به ۹/۸۲۶‌میلیارد‌ریال از محل اندوخته افزایش داد. تکنوتار، ایتالران، ایران ارقام، پارس پامچال، کمک فنر ایندامین، قطعات اتومبیل ایران و صنایع ریخته‌گری ایران از جمله شرکت‌هایی هستند که افزون بر ۱۰۰‌درصد، افزایش سرمایه دادند. این شرکت‌ها افزایش سرمایه خود را از محل مطالبات و آورده نقدی صورت داده اند.همچنین شرکت‌های «دفرا»، «خشرق »، «خپویش»، «غگرجی» و «تکشا» شرکت‌هایی بودند که معادل ۱۰۰‌درصد افزایش سرمایه دادند.بر اساس این اطلاعات مجموع افزایش سرمایه انجام شده در سال قبل معادل ۲۹‌هزار و ۷۱۳‌میلیارد و ۸۰۷‌میلیون‌ریال اعلام شده است.این در حالی است که سرمایه قبلی این شرکت‌ها در مجموع برابر ۲۱‌هزارو ۴۵۵‌میلیاردو ۹۵۵‌میلیون‌ریال بود. قابل توجه است که ۳۹ شرکت مزبور بیشتر از محل مطالبات و آورده نقدی اقدام به افزایش سرمایه کرده‌اند، به طوری که در سال پیش ۷۶‌درصد از کل افزایش سرمایه‌ها به محل مطالبات و آورده نقدی مربوط بود.