فارس- یک کارشناس بازار سرمایه گفت: یکی از مهم‌ترین مسائلی که باعث رشد بازار سرمایه شده، نبود فرصت‌های سرمایه‌گذاری در فضای اقتصادی موجود است. هادی بیدختی درباره رشد بازار در روزهای ابتدایی بعد از تعطیلات نوروز اظهار داشت: عدم توفیق در مسائل سیاسی و قطعنامه‌های بین‌المللی علیه ایران، آرامش در سیاست داخل کشور و رشد اقتصاد بین‌الملل از جمله مسائلی است که باعث شده بازار سرمایه نسبت به سال گذشته وضعیت بهتری را آغاز کند. وی در پاسخ به این سوال که تا چه زمانی این رشد ادامه دارد، گفت: تا زمانی که اتفاق جدیدی رخ ندهد و در مسائل سیاست بین‌المللی و اقتصاد جهانی مشکل ایجاد نشود، بازار سرمایه همچنان در این شرایط خواهد بود.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه بالاترین مسوولان نظام از جمله مقام معظم رهبری و رییس‌جمهور همه به دنبال فعال کردن بورس هستند، بیان کرد: یکی از مهم‌ترین مسائلی که باعث رشد بازار سرمایه شده، نبود فرصت سرمایه‌گذاری جدید است. این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری به صراحت در سخنان خود مردم را به سرمایه‌گذاری در بورس تشویق کردند، گفت: همه این مسائل و صحبت‌ها نشان می‌دهد که بازار سرمایه و اصلاح قانون بازار سرمایه برای کشور بسیار مهم است بنابراین در بازار شرایط ایده‌آل حاکم است.

بیدختی درباره ابهاماتی که در مسائل بین‌المللی وجود دارد، گفت: ابهاماتی درباره مسائل سیاست بین‌المللی و امکان صدور قطعنامه علیه ایران وجود دارد، در عین حال اگر این اتفاق نیز بیفتد، تاثیر آن بر بازار کوتاه مدت بوده و پس از دو سه روز بازار مثبت خواهد شد.