با کلیک راست برروی خط معامله و انتخاب گزینهModify or delete order قادر خواهید بود تا برخی تنظیمات را بر روی معاملات انجام شده و یا سفارشات معاملاتی برای اجرا در آینده اعمال کنید.

بعد از باز شدن پوزیشن (انجام معامله) اگر قیمت به یکی از سطوح از پیش تعیین شده S/L و یاT/P برسد (خواه یک ثانیه خواه چند ماه بعد از انجام معامله)، معامله به‌صورت خودکار بسته خواهد شد.
در صورتی معامله‌گر قبل از برخورد قیمت به sl یا tp به هر دلیلی تصمیم به بستن معامله بگیرد، می‌تواند با دوبار کلیک بر روی نوار معامله مورد نظر در پنجره Terminal و کلیلک بر روی گزینه Close معامله مورد نظر را در قیمت فعلی ببندد.
علاوه بر این برای پاک کردن یا اصلاح کردن S/L و یاT/P کافی است با کلیک راست بر روی آنها و انتخاب گزینه modify آن را اصلاح یا حذف کنید. برای قراردادن سفارش معاملاتی مشروط (Pending Order)، پس از باز شدن پنجره معامله، گزینه Pending Order را انتخاب نموده و برای خرید یا فروش در قسمت Type نوع معامله را که یکی از چهار حالت
Buy Limit: خرید پایین‌تر از نرخ جاری بازار،
Sell Limit: فروش بالاتر از نرخ جاری بازار،
Buy Stop: خرید بالاتر از نرخ جاری بازار،
Sell Stop: فروش پایین‌تر از نرخ جاری بازار، خواهد بود را مشخص می‌کنیم.


در ادامه، قیمت مورد نظر برای فعال شدن سفارش معاملاتی را در بخش at price وارد می‌کنیم. دقت داشته باشید که اکثر بروکرها، نرخ‌های تعیین شده برای انجام سفارش معاملات بایستی حداقل ۱۰ پیپ از نرخ جاری بازار فاصله داشته باشد.
در صورتی که انجام معامله تا یک مدت زمان خاصی برای ما مطلوب باشد، در قسمت Expiry زمان انقضا یا بی‌اثر شدن سفارش مورد نظر را وارد می‌نماییم و یا اینکه با عدم انتخاب آن سفارش معاملاتی را تا رسیدن قیمت به آن سطح قیمت معتبر قرار می‌دهیم.
سپس گزینه Place را کلیک کرده تا سفارش معامله ما در قسمت Trade در پنجره Terminal (پایین تراز خط بالانس) قرار گیرد. بدیهی است تا زمانی که نرخ بازار به رقم مورد نظر نرسد، ما صرفا یک سفارش معامله داریم و نوسانات قیمت به ما سود و زیانی نمی‌رساند. به محض رسیدن نرخ بازار به نرخ مورد نظر ما سفارش معامله تبدیل به یک معامله باز و فعال خواهد شد.
*www.irfx.ir