احسان حاجی*
همچنین در قسمت پایینی پنجره انجام معامله با تیک زدن عبارت «maximum deviation …» که به طور کامل اختیاری است، در واقع به کارگزار این اجازه را می‌دهید که اگر پس از زدن دگمه buy یا sell قیمت نوسان و انحرافی داشته باشد معامله شما با نرخ جدید انجام پذیرد.

اگر تیک مورد نظر فعال نباشد و در زمان انجام معامله قیمت تغییر قابل توجهی داشته باشد، کارگزار معامله را در قیمت مورد نظر شما تایید نکرده و قیمت جدید را به شما اعلام می‌کند. به عبارتی دیگر اگر در پروسه انجام معامله، قیمت تغییر مهمی نداشته باشد معامله شما در قیمت تعیین شده انجام خواهد شد ولی اگر قیمت بیش از حداکثر انحراف تعیین شده انحراف داشته باشد، بروکر قیمت جدیدی را به شما اعلام می‌کند و اگر مورد توافق قرار بگیرد، معامله در قیمت جدید انجام می‌شود. به هرحال در صورتی که معامله بدرستی انجام شود شکل زیر نمایان خواهد شد. پیشنهاد می‌شود به طور قطع قبل از معامله و انتخاب گزینه Sell و Buy، گزینه‌های حد ضرر Stop Loss جهت تعیین حداکثر ضرر و حد سود Take Profit جهت تعیین حداکثر سود تکمیل شود.


حال در صورت عملکرد صحیح معامله انجام شده بایستی همانطور که پیشتر گفته شد معامله در قسمت Trade در پنجره Terminal مشاهده‌ شود. حال برای اعمال هرگونه تغییر در حد ضرر، حد سود، بستن معامله و دیگر گزینه‌ها بر روی معامله مورد نظر می‌توانید در قسمت Trade در پنجره Terminal کلیک راست نموده و تغییر مورد نظر خود را اعمال کنید. (تصاویر پائین)
*www.irfx.ir