سنا- نماینده بانک توسعه اسلامی (IDB) از گسترش همکاری‌های سازمان بورس و اوراق بهادار ایران با این بانک خبر داد. «محمد سراج الحق» با بیان مطلب فوق افزود : برگزاری دومین دوره آموزشی بین‌المللی بازار سرمایه اسلامی، نخستین همکاری مشترک IDB با سازمان بورس و اوراق بهادار ایران بود که آثار مثبت فراوانی به همراه داشت.

وی برگزاری این دوره آموزشی در سایر کشورهای عضو و ترجمه تحقیقات و دستاوردهای کمیته فقهی سازمان بورس و اوراق بهادار به زبان‌های مختلف را از همکاری‌های آتی IDB با این سازمان اعلام کرد.

نماینده بانک توسعه اسلامی با بیان اینکه مباحث مطرح شده دراین دوره آموزشی برای شرکت‌کنندگان تازگی داشت، افزود: واقعیت این است که تاکنون سایر کشورهای اسلامی اطلاع چندانی از فعالیت‌ها و تحقیقات علمی ایران نداشتند.

وی خاطرنشان کرد: این دوره آموزشی فرصت مناسبی را برای نمایندگان کشورهای اسلامی فراهم کرد تا بتوانند با بخشی از دستاوردهای سازمان بورس و اوراق بهادار ایران آشنا شوند.

یادآور می‌‌شود تفاهم نامه همکاری سازمان بورس و اوراق بهادار با بانک توسعه اسلامی (IDB) سال گذشته به امضای دکتر «علی صالح‌آبادی» رییس سازمان بورس و اوراق بهادار و دکتر «احمد محمدعلی» رییس بانک توسعه اسلامی رسید.