فارس- رییس سازمان حسابرسی اعلام کرد: ۵‌هزار و ۲۰۸ گزارش‌ تهیه شده در بخش وزارتخانه‌ها مربوط به ۶۰۰زیر مجموعه‌ و شرکت‌های تابعه آنها است. اکبر سهیلی‌پور در رابطه با گزارش‌های سازمان حسابرسی در خصوص وزارتخانه‌ها اظهار داشت: گزارش‌های تهیه شده در بخش وزارتخانه‌ها مربوط به زیر مجموعه‌ها و شرکت‌های تابعه آنها است، زیرا وزارتخانه‌ها از سوی این سازمان حسابرسی نمی‌شوند.

وی ادامه داد: بنابراین ۵‌هزار و ۲۰۸ مورد گزارش‌ها مربوط به ۶۰۰ شرکت دولتی و وابسته به دولت است. از سوی دیگر این موارد اشکال نبوده بلکه به عنوان بندهایی است که در گزارش‌های مربوطه درج می‌شود.

رییس سازمان حسابرسی‌ها در بخش دیگری از اظهارات خود با بیان اینکه تاکنون ۳۱ استاندارد حسابداری و ۳۷ استاندارد حسابرسی تصویب و لازم‌الاجرا شده، ادامه داد: در بخش پروژه‌های مربوط به استانداردهای حسابداری ۶ استاندارد شامل فعالیت‌های اکتشاف و استخراج، کاهش ارزش دارایی‌ها، ابزارهای مالی (نحوه ارائه، شناخت و اندازه‌گیری و نحوه افشا) حسابداری دولتی، بازنگری استانداردهای حسابداری ۱۶، ۲۰، ۲۳ و مزایای کارکنان قرار دارد که در مراحل پژوهش میدانی، پیش‌نویس و فعالیت‌های تحقیقاتی قرار دارند. سهیلی‌پور ادامه داد: در بخش حسابرسی نیز ۶ استاندارد شامل استاندارد ۶۰۰ ملاحظات خاص - حسابرس صورت‌های مالی‌گروه، استاندارد ۷۰۰ با عنوان گزارش حسابرسی مستقل، استاندارد ۷۰۵ با عنوان تعدیل اظهار نظر در گزارش حسابرسی مستقل، استاندارد ۷۰۶ با عنوان‌بندی‌های تاکید بر مطلب، استاندارد ۸۰۰ ملاحظات خاص - حسابرسی صورت‌های مالی تهیه شده براساس یک چارچوب مقاصد خاص و استاندارد حسابرسی ۸۰۵ ملاحظات خاص - حسابرسی اجزای صورت‌های مالی است. به گفته وی۴ مورد اول در مرحله تهیه پیش نویس و دو مورد آخر در بخش بررسی تحقیقات است.