گروه بورس- شرکت صنایع شیمیایی رنگین پیش‌بینی عملکرد سال مالی 89 را با افزایش پیش‌بینی کرد.
بنابر اطلاعات منتشره از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار، شیمیایی رنگین درآمد هر سهم سال مالی ۸۹ را با ۴۷‌میلیارد ریال سرمایه به طور خالص مبلغ ۴۴۵ریال پیش‌بینی کرده است.

پیش‌بینی افزایش فروش بر اساس قراردادهای فروش با اشخاص و شرکت‌ها نسبت به افزایش حجم فروش هم به صورت مقداری و هم به صورت ریالی انجام شده است. شرکت پیرو برنامه استراتژی خود مبنی بر افزایش فروش خود طی سنوات آتی به همین منظور برای سال آتی قراردادهای فروش خود را با مشتریان عمده خود تا سقف فروش پانزده میلیارد تومان به امضا در آورده و مابقی تا سقف بیست میلیارد و صدمیلیون تومان بر اساس تجارب به دست آمده از فروش سنوات قبل اعمال شده است. با توجه به افزایش تولید در سال آینده افزایش بهای تمام شده نیز منظور شده است که شرکت طی برآوردهای خود مبلغ مواد مصرفی را بر اساس تولید سال آینده و تورم موجود محاسبه کرده و هزینه‌های حقوق و دستمزد را به نسبت 25‌درصد در سال آینده و هزینه‌های تولید به نسبت 20‌درصد و سایر هزینه‌ها را به نسبت 10‌درصد در سال 88 اعمال کرده است.
به این ترتیب پیش‌بینی عملکرد سال آینده «شرنگی» در مقایسه با پیش‌بینی عملکرد سال مالی قبل ۲۴‌درصد افزایش فروش، ۲۷‌درصد افزایش بهای تمام شده کالای فروش رفته، ۲۳‌درصد افزایش سود عملیاتی و ۲۵‌درصد افزایش سود خالص داشته است. هیات مدیره «شرنگی» تصمیم دارد ۱۰ درصد از سود سال آینده را جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سال ۸۹ پیشنهاد کند. این در حالی است که با وجود اعلام پیش‌بینی سود ۳۸۳ریالی «شرنگی» در ۲۰ بهمن ماه، پیش‌بینی سود هر سهم شرکت در آخرین اطلاعات به ۳۵۴ریال رسید که شرکت دلیل این امر را کاهش فروش اعلام کرده است؛ چرا که دو مورد از خریداران عمده نسبت به خرید بر اساس قراردادهای خود عمل نکرده‌اند.