گروه بورس- شرکت صنعتی دریایی ایران برای سال مالی 89 به ازای هر سهم مبلغ 16 ریال سود پیش‌بینی کرد.

به گزارش سازمان بورس و اوراق بهادار، صدرا پیش‌بینی درآمد هر سهم خود را برای سال مالی منتهی به پایان اسفند ماه 89 با یک‌هزار و 500میلیارد ریال سرمایه به طور خالص مبلغ 16 ریال اعلام کرده است.
این در حالی است که شرکت برای سال مالی ۸۸ مبلغ ۱۸۷ریال زیان برای هر سهم پیش‌بینی کرده بود.
همچنین پیش‌بینی عملکرد سال مالی 89 «خصدرا» در مقایسه با پیش‌بینی عملکرد سال مالی قبل به ترتیب فروش و درآمد ارائه خدمات 182درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته 189درصد افزایش و سود عملیاتی 300‌درصد افزایش نشان می‌دهد که شرکت دلایل تغییرات یاد شده را ناشی از پیشرفت عملکرد پروژه‌ها در نظر گرفته است.
مطابق اطلاعات دریافتی از شرکت، درآمد پیش‌بینی شده سال مالی ۸۹ در پیمان‌های ساخت سکوهای سرچاهی رشادت، چهار فروند نفتکش، احداث لوله‌های سرچاهی و فراورش نفت خام خشت و حوض‌آبگیر بندرعباس نسبت به درآمدهای پیش‌بینی شده سال ۸۸ افزایش قابل‌توجهی داشته است.
شایان ذکر است زیان انباشته «خصدرا» در پایان سال مالی 87 بالغ بر یک‌هزار و 80‌میلیارد ریال (به ازای هر سهم مبلغ 720ریال) برآورد شده است که در صورت تحقق پیش‌بینی زیان سال جاری و در صورت عدم وجود تعدیلات سنواتی، زیان انباشته شرکت در پایان سال مالی جاری بالغ بر یک‌هزار و 360میلیارد و 690میلیون ریال خواهد شد، در نتیجه شرکت مشمول مفاد ماده 141قانون تجارت خواهد بود.
شایان ذکر است هیات مدیره شرکت در نظر دارد ۶درصد از سود خالص سال مالی ۸۹ را جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند.