فرید هلالات- در محدوده ۱۴۳‌تومان به سبب برخورد قیمت به میانگین متحرک ۲۰۰ روزه و ۸/۶۱‌درصد فیبوناچی بلندمدت، قیمت سهام شرکت با افزایش سطح تقاضا مواجه شده است. این در حالی است که در آن دوران سیگنال نوسان غلط در کف به نشانه افت پتانسیل فروشندگی در اندیکاتور RSI دریافت شده است.

حال این طور به نظر می‌رسد که نوسانات اخیر قیمت به الگوی سر و شانه معکوس بسیار شبیه است. از سوی دیگر، واگرایی در کفRSI نیز نسبت به حفره سر و شانه چپ الگو، در نمودار مشاهده می‌شود.

گرچه نوسانات قیمت می‌تواند به کنج بالا رونده (نزولی) شبیه باشد، اما قرار داشتن عدد اسیلاتور RSI در محدوده میانی رشد، تاییدی بر برگشتی بودن و صعودی بودن سیگنال سر و شانه کف محسوب می‌شود.

بر اساس آنچه گفته شد هدف کلاسیک الگوی مزبور در محدوده ۲۳۵‌تومان محاسبه می‌شود، این در حالی است که هیجان بازار می‌تواند تحقق ۲۵۲ - ۲۵۰‌تومان را در قالب یک بازار رنج با موج‌هایی برابر با ۸/۶۱‌درصد موج قبلی فراهم سازد. باید به این نکته توجه داشت که قبل از شکسته شدن خط‌گردن، قیمت می‌تواند کمی افت کند و بر این اساس از حمایت‌های ۱۸۵، ۱۷۷، ۱۷۱ و ۱۶۵ برخوردار است، اما با توجه به حمایت‌های چهارشنبه گذشته در ۱۸۵‌تومان احتمال افت محسوس قبل از رشد ضعیف است.

FARID.HELALAT@GMAIL.COM

تحلیل فوق بیانگر دیدگاه نگارنده است و چاپ آن به منزله تایید روزنامه دنیای اقتصاد نیست.