گروه بورس- بازدهی تمامی صندوق‌های سرمایه‌گذاری طی هفته منتهی به 12 اسفند ماه مثبت بود. کارشناس اداره امور نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار، با بیان اینکه بیشترین بازده را در این هفته صندوق سرمایه‌گذاری فارابی کسب کرد، افزود:

صندوق سرمایه‌گذاری فارابی با ۷۷/۲‌درصد و نیز صندوق‌های سرمایه‌‌گذاری سهم آشنا و کارگزاری بانک تجارت با کسب ۴۲/۲ و ۸۸/۱‌درصد بازدهی در کسب بازدهی طی این بازه زمانی عملکرد قابل قبولی را از خود بروز دادند. این در حالی است که متوسط بازدهی بازار در این هفته منفی ۰۲/۱‌درصد بود.
ایمان مقدسیان افزود: صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام، ماه منتهی به 12اسفند را در حالی به پایان رساندند که طی این ماه بازده آن‌ها بین منفی یک تا مثبت 8‌درصد در نوسان بود. همچنین بیشترین بازده‌ها را طی این دوره یک‌ماهه صندوق‌های سرمایه‌گذاری پیشتاز، آگاه و فارابی کسب کردند. بازدهی این سه صندوق طی ماه گذشته به ترتیب برابر با 99/7، 74/7 و 54/6‌درصد بود. شایان ذکر است که متوسط بازدهی بورس تهران طی مدت مشابه 61/3‌درصد بود.
مقدسیان در خصوص بیشترین بازد‌هی از ابتدای تاسیس صندوق‌ها تا ۱۲ اسفند ماه گفت: صندوق‌های سرمایه‌گذاری کارگزاری بانک ملی، سهم آشنا و آگاه بیشترین بازدهی این دوره را داشتند. این سه صندوق سرمایه‌گذاری طی مدت فعالیت خود توانسته‌اند به ترتیب ۱۵۳، ۱۲۷ و ۱۰۰‌درصد بازدهی کسب کنند. اما با در نظر‌گرفتن بازدهی متوسط روزانه که تعداد روزهای فعالیت هر صندوق در آن لحاظ می‌شود باز هم همین سه صندوق موفق‌ترین صندوق‌های سرمایه‌گذاری در کسب بازدهی بوده‌‌اند. وی با بیان اینکه ارزش صندوق‌های سرمایه‌گذاری تا ۱۲ اسفند ماه به بیش از ۲۷۱۲‌میلیارد‌ریال رسیده است، گفت: از این مقدار بیش از ۱۱۶۹میلیارد‌ریال متعلق به صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام است. از سوی دیگر بیشترین ارزش در بین صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام متعلق به صندوق سرمایه‌گذاری یکم ایرانیان است. پس از این صندوق، صندوق‌های سرمایه‌گذاری امین گلوبال و ممتاز بیشترین ارزش را از آن خود کرده‌اند.مقدسیان در خصوص ترکیب سرمایه‌گذاران صندوق‌ها گفت: سرمایه‌گذاران حقیقی بیش از ۶۷‌درصد واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق‌ها را به خود اختصاص داده‌اند. در بین صندوق‌های سرمایه‌گذاری، سرمایه‌گذاران حقیقی در صندوق‌های سرمایه‌گذاری پیشتاز، کارآفرین و پویا بیشترین‌درصد تملک را به خود اختصاص داده‌اند. لازم به ذکر است که تعداد سرمایه‌گذاران صندوق‌های سرمایه‌گذاری نزدیک به ۵۷۵۰ نفر است که از این تعداد ۵۵۲۲ نفر را سرمایه‌گذاران حقیقی تشکیل داده‌اند.