گروه بورس- شرکت حفاری شمال پیش‌بینی سود هر سهم سال ۸۹ را با ۴۰‌ریال افزایش نسبت به سال جاری اعلام کرد. به گزارش سازمان بورس و اوراق بهادار، حفاری‌شمال پیش‌بینی درآمد هر سهم خود را برای سال مالی منتهی به پایان اسفند ماه ۸۹ با سرمایه دو‌هزار و ۶۰۵‌میلیارد و ۴۰۵‌میلیون‌ریال، به طور خالص مبلغ ۳۰۳‌ریال اعلام کرده است. این در حالی است که شرکت سود هر سهم سال جاری را مبلغ ۲۶۳‌ریال پیش‌بینی کرده است.

همچنین به دلیل افزایش عملیات حفاری در سال ۸۹ نسبت به سال قبل، میزان فروش و درآمد ارائه خدمات با ۵۲‌درصد رشد مواجه شده و به رقم دو‌هزار و ۷۶۴‌میلیارد و ۵۱۰‌میلیون‌ریال رسیده است. از سوی دیگر «حفاری» بهای تمام شده کالای فروش رفته را برای سال ۸۹ مبلغ یک‌هزار و ۵۸۲‌میلیارد‌ریال پیش‌بینی کرده است که این مبلغ نسبت به پیش‌بینی سال جاری ۸۱‌درصد رشد نشان می‌دهد که شرکت دلیل این تغییر را احتساب تورم سالانه و افزایش هزینه‌ها عنوان کرده است.

همچنین پیش‌بینی سود عملیاتی و سود پس از کسر مالیات «حفاری» در سال ۸۹ نسبت به سال قبل به ترتیب ۲۰‌درصد و ۱۵‌درصد افزایش نشان می‌دهد.

از سوی دیگر شرکت اعلام کرده که فعالیت دو دستگاه دکل حفاری دریایی در اسفند ماه ۸۹ شروع خواهد شد. شایان ذکر است نسبت سود خالص به درآمد دکل‌های یادشده در پیش‌بینی سالانه ۲۰‌درصد در نظر‌گرفته شده است.

همچنین شرکت اعلام کرده که چنانچه دو دستگاه دکل دریایی در اسفند ماه ۸۹ به بهره‌برداری نرسد، برنامه سرویس‌های جانبی دکل‌های ۱۱۰، ۱۱۱ و ۱۱۲ از طرف کارفرما کاهش یابد و کارفرمای دکل ۱۱۸ کماکان شرکت نفت فلات قاره باشد، پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی ۸۹ از مبلغ ۳۰۳‌ریال به مبلغ ۲۶۲‌ریال کاهش خواهد یافت. شایان ذکر است هیات‌مدیره شرکت در نظر دارد ۴۰‌درصد از سود خالص سال مالی ۸۹ را جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند.