احسان حاجی*
با حساب آزمایشی (Demo) می‌توانید در یک سرور به صورت آزمایشی معامله کرده و کیفیت استفاده از آن نرم‌افزار و سرعت و کیفیت خدمات کارگزار را ارزیابی کنید، در حساب Demo انجام معاملات همانند معاملات حقیقی بوده و گزارش معاملات تجاری شما نیز ثبت می‌شود با این تفاوت که پولی دریافت یا پرداخت نمی‌شود.

در واقع به واسطه استفاده از حساب‌های معاملاتی آزمایشی (Demo) معامله‌گر قادر خواهد بود تا قبل از سرمایه‌گذاری واقعی در بازار به کسب مهارتهای معاملاتی پرداخته یا استراتژی‌های معاملاتی مورد نظر خود را آزمایش کند.
به افراد تازه ‌کار در بازار فارکس توصیه می‌شود حداقل 6 ماه به ‌صورت جدی و مداوم استراتژی‌های معاملاتی مورد نظر خود را از طریق معامله در حساب‌های Demo آزمایش کرده و پیش از آنکه معامله‌ای با سرمایه واقعی انجام دهند حداقل یک‌صد معامله بر اساس استراتژی معاملاتی آزمایش شده انجام دهند و تنها در صورتی‌که نتیجه معاملات این دوره شش ماهه مورد رضایت و تایید یک کارشناس خبره بازار باشد‌، اقدام به باز کردن حساب واقعی کنند.
پس از تکمیل کلیه اطلاعات مورد نظر باید گزینهletters I accept to subscribe into your news را علامت بزنید (در غیر این صورت دکمه next غیر فعال می‌ماند). پس از کلیک بر گزینه next و در صورت اتصال به اینترنت و سرور، پنجره‌ای باز و login & password حساب معاملاتی شما (البته آزمایشی) ظاهر می‌شود. فراموش نکنید که برای ورود و دسترسی به بخش معاملات نرم‌افزار نیاز به وارد کردن نام کاربری و رمز عبور و سپس کلیک بر روی گزینه login خواهید داشت.
www.irfx.ir*