سنا- کانون کارگزاران، ۲۶برنامه را برای سال ۸۹ در دستور کار خود قرار داده و آنها را در سه بخش، اولویت‌بندی کرده است.

دبیرکل کانون کارگزاران با بیان مطلب بالا گفت: این برنامه‌ها در جلسه شورای کانون مورخ ۱۰ اسفند ۱۳۸۸ مطرح شد و به تصویب اعضا رسید. پس از آن در جلسه ۱۱ اسفند ماه به اطلاع و تایید دکتر محسنی، عضو هیات‌مدیره و معاونت نظارت بر نهادهای مالی و جناب آقای باقرتبار، مدیر نظارت بر کارگزاران سازمان بورس و اوراق بهادار رسید.

حسین خزلی خرازی با بیان اینکه اهداف سال آتی کانون در سه بخش اولویت‌بندی شده است، گفت: از میان برنامه‌های کانون، ۱۱ مورد در اولویت نخست قرار دارند.

وی ادامه داد: ادامه فعالیت کارگروه اخذ اعتبار و تسهیلات از شبکه بانکی برای کانون و صنعت کارگزاری، ادامه کارگروه بررسی امکان برون سپاری دفاتر پذیرش شرکت‌های کارگزاری، ادامه کارگروه بررسی و طراحی کاهش ریسک عملیاتی شرکت‌های کارگزاری و طراحی و تشکیل کارگروه تهیه پیش‌نویس نحوه اعطای اعتبار به اشخاص توسط شرکت‌های کارگزاری از جمله برنامه‌های اولویت دار کانون برای سال آتی هستند.

وی با اشاره به اینکه ادامه فعالیت کارگروه تدوین ساختار و ارائه مدل نمونه کارگزاری و عملیاتی و اجرایی کردن نتایج فعلی این کارگروه،‌ از دیگر برنامه‌های سال ۸۹ کانون کارگزاران است،‌ ابراز داشت: مقرر شده تا سال آینده، کارگروه آموزش و اقدامات آموزشی کانون ادامه یافته و حداقل دو دوره آموزشی مجازی نیز راه‌اندازی شود.

دبیرکل کانون کارگزاران تصریح کرد: ادامه روند کاری کارگروه رتبه‌بندی شرکت‌های کارگزاری و تدوین مقررات حرفه‌ای و ارزیابی خدمات کارگزاری، ادامه فعالیت کارگروه ضوابط و شرایط معامله‌گران در قالب امتحانات و اعطای مدارک حرفه‌ای و ادامه فعالیت کارگروه رفع مشکلات و انتقال آنها به مسوولان مربوطه در خصوص سامانه معاملات و شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، برنامه‌های سال آتی کانون به شمار می‌رود.

وی افزود: همچنین در سال ۸۹، کارگروه تهیه دستورالعمل و ساختار نظارت بر اعضای اصلی و وابسته ذیل ماده ۳۵ قانون بازار اوراق بهادار و بندهای ۲ و۳ ماده ۷ اساسنامه کانون کارگزاران فعالیت خود را آغاز می‌کند. خرازی، تشکیل کارگروه بررسی مشکلات اعضای کانون در بورس کالا را آخرین موردی دانست که در اولویت نخست قرار دارد.