گروه بورس- شرکت تایدواتر خاورمیانه برنده مناقصه تامین یک فروند شناور جک آپ بارج تعمیراتی - مسکونی در منطقه خلیج فارس شد. به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت تایدواتر خاورمیانه، این شرکت با مشارکت کنسرسیوم اروپایی در رقابت با چهار شرکت دیگر برنده مناقصه اجاره یک فروند شناورجک آپ تعمیراتی - مسکونی که توسط شرکت نفت فلات قاره برگزار شده بود، شد. شرکت تایدواتر در حالی برنده این مناقصه مهم شده که قرار است شناور فوق با همکاری شرکای اروپایی این شرکت به منطقه خلیج‌فارس وارد شود. همچنین مطابق تفاهم صورت گرفته، شرکت تایدواتر به‌زودی قرارداد خرید این شناور مجهز و پیشرفته سال ۲۰۰۹ را با مالکین اروپایی آن امضا خواهد کرد.

براساس این گزارش، تایدواتر خاورمیانه تامین یک فروند جک آپ بارج به نام JB۱۱۵ را با طول ۵/۵۵ متر، عرض ۲/۳۲ و آبخور ۶/۳ متر که ظرفیت ناخالص آن ۳۶۲۱ تن بوده و مجهز به یک دستگاه جرثقیل با ظرفیت ۲۸۰ تن و تعداد ۴ لنگر است را با ظرفیت سکونت ۱۶۰ نفر پرسنل با تمام امکانات رفاهی بر عهده گرفته است. این شناور غول پیکر همانند یک هتل دریایی دارای جایگاه بالگرد نیز هست. این سکوی تعمیراتی توانایی استقرار به صورت ثابت و انجام عملیات تعمیراتی تا عمق ۵۰ متری را دارا است. قیمت پیشنهادی اجاره روزانه شرکت تایدواتر برای بارج مذکور ۵۲۰۸۰ یورو است که با توجه به مدت یکساله قرارداد به بیش از ۱۹ میلیون یورو (معادل۲۷ میلیارد تومان) خواهد رسید.

شرکت تایدواتر خاورمیانه به محض ابلاغ رسمی و امضای قرارداد با شرکت نفت فلات قاره جک آپ تعمیراتی - مسکونی فوق را به منطقه مورد نظر شرکت فلات قاره اعزام کرده و پیش بینی می‌شود از اوایل سال آینده این قرارداد وارد فاز اجرایی شود. پیش‌بینی می‌شود این قرارداد در پایان ۱/۱ میلیارد تومان بر سود سالانه شرکت تایدواتر بیفزاید. همچنین شرکت تایدواتر خاورمیانه توانایی انجام خدمات مورد نیاز بارج مذکور از قبیل سوخت و آب‌رسانی، تامین آذوقه و جابجایی نفرات از طریق هوا و دریا به این سکو را داشته و در این رابطه برای همکاری اعلام آمادگی کرده است. پیرو مذاکرات انجام شده بین شرکت تایدواتر و شرکت نفت فلات قاره امکان تمدید قرارداد فوق برای سال‌های آینده، با توجه به سیاست‌های جدید دولت جمهوری اسلامی ایران برای افزایش تولید نفت از مخازن دریایی وجود دارد.