گروه بورس- مدیر تصفیه کارگزاری سهام عدالت از ارسال اولتیماتوم برای شرکت‌هایی که هنوز سود سال ۸۶ سهام عدالت را پرداخت نکرده‌اند، خبر داد.

«عمرانی» در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: شرکت‌ ملی پالایش و پخش، سهامدار اصلی پالایشگاه‌های موجود در پرتفوی سهام عدالت است که حاضر نیست بدهی‌های معوقه مرتبط با سود سال ۸۶ را به حساب کارگزاری سهام عدالت واریز کند.

وی افزود: در حال حاضر پالایشگاه‌ها، بزرگ‌ترین بدهکاران به مجموعه سهام عدالت و مشمولان این سهام به شمار می‌روند. به طوری که هم اکنون پالایشگاه آبادان با ۲۹۶‌میلیارد تومان، پالایشگاه اصفهان با ۱۶۵میلیارد تومان و دیگر پالایشگاه‌ها از جمله بندرعباس، شازند اراک، تهران و ... جزو بزرگ‌ترین بدهکاران به مجموعه سهام عدالت به شمار می‌روند.

وی تصریح کرد: طی روزهای گذشته اولتیماتومی برای پالایشگاه‌های بدهکار ارسال شده و به آنها اخطار داده شده که چنانچه تا پایان امسال بدهی خود را پرداخت نکنند، شکایت حقوقی علیه آنها به دادگاه ارسال می‌شود. وی افزود: ما به دنبال احقاق حقوق سهامداران خود هستیم و پیگیر دادگاهی کردن اعضای هیات مدیره شرکت‌های بدهکار نیز هستیم.

مدیر تصفیه کارگزاری سهام عدالت افزود: پالایشگاه‌ها بیش از ۶۰‌درصد از سود سال مالی ۸۶ را پرداخت نکرده‌اند و در مورد سودسال مالی ۸۷ هم هنوز به هیچ نتیجه مشخصی نرسیده‌ایم.

وی در عین حال از ارائه پیشنهاد به پالایشگاه‌های بدهکار خبر داد و گفت: ما به پالایشگاه‌ها پیشنهاد دادیم که حاضریم بدهی آنها را با اقساط سالانه دولت از محل سود سهام عدالت جایگزین کنیم. وی در مورد رقم نهایی طلب کارگزاری سهام عدالت از شرکت سرمایه‌گذاری گفت: میزان این رقم برای سود سال مالی ۸۶، معادل ۴۴۰میلیارد تومان است و امیدواریم با پیگیری‌هایی که از سوی نهادهای مختلف انجام داده‌ایم، بتوانیم مطالبات خود را وصول کنیم.