مهر- رییس کمیته مخابرات مجلس با تاکید بر اینکه ایفای نقش پررنگ شورای رقابت مانع تخلف در واگذاری‌ها خواهد بود، گفت: شورای رقابت باید در واقع صحنه‌گردان اقتصاد کشور در زمینه‌های مختلف از جمله زمینه‌های رقابتی باشد. علی مطهری با اشاره به تشکیل جلسه کمیسیون ویژه پیگیری و نظارت اصل۴۴ قانون اساسی و کمیته مخابرات مجلس با شورای رقابت و ارائه گزارش در خصوص چگونگی عملکرد دستگاه‌ها در اجرای قانون اصل۴۴ گفت: بیشترین بحث در این جلسه در خصوص نحوه واگذاری‌ها و نقش شورای رقابت، فارغ از موضوع معامله سهام مخابرات بود.

وی افزود: معتقدم شورای رقابت باید در واقع صحنه‌گردان اقتصاد کشور در زمینه‌های مختلف از جمله زمینه‌های رقابتی باشد.

نماینده شبستر تصریح کرد: طبق ماده ۵۹ قانون موسوم به اصل۴۴ قانون اساسی، نهادهای تنظیم‌کننده باید نظارتی بر اجرای این قانون داشته باشند.

وی ادامه داد: اشتباهی که در واگذاری مخابرات صورت‌گرفت این بود که شورای رقابت از ابتدا در صحنه نبود و دولت در تشکیل آن تعلل کرد.

رییس کمیته مخابرات مجلس گفت: رییس شورای رقابت نیز بر لزوم نقش آفرینی این شورا در واگذاری‌ها تاکید دارد، بنابراین اجرای واقعی اصل۴۴ قانون اساسی نیازمند نقش فعال شورای رقابت است.

مطهری ادامه داد: در بحث مخابرات نیز ما به دنبال ابطال این معامله نیستیم، مهم این است که شورای رقابت بتواند با تمام سازمان‌های تنظیم از جمله وزارت ارتباطات در ارتباط تنگاتنگ باشد. عمده مشکلات در تصمیم گیری در واگذاری‌ها در گذشته همین نداشتن ارتباط بوده که اگر اصلاح نشود، در آینده نیز شاهد بروز مشکلاتی مانند نحوه واگذاری سهام مخابرات خواهیم بود.