فرید هلالات
در پی رشد قیمت سهام شرکت ایران ترانسفو از محدوده ۸۸۰‌تومان تا محدوده ۱۰۶۹‌تومان، قیمت از باند بالایی بولینگر خارج گشته و به طور طبیعی برای کسب پایداری بیشتر به سوی میانگین متحرک ۲۰ روزه در محدوده ۱۰۰۰ - ۹۹۷‌تومان افت کرده است.

این در حالی است که بر اساس تئوری امواج الیوت، هنوز می‌توان نوسانات قیمت را در قالب موج پنجم الیوت تا محدوده ۱۲۰۰‌تومان در نظر داشت، اما خواندن نوسانات آتی قیمت می‌تواند به پیش‌بینی آینده قیمت کمک بسزایی کند. ‌گرچه افت قیمت پس از بازگشایی با رشد قیمت تا محدوده ۱۲۰۰‌تومان در تضاد نیست، اما احتمال شکسته شدن ۹۵۰‌تومان رو به پایین سیگنال نامناسبی برای رشد آتی قیمت محسوب می‌شود. بنابراین بازار سهام شرکت در وضعیت Follow-up قرار دارد و در تحلیل حاضر بر آن هستیم تا احتمالات قیمت را بررسی کنیم. از این رو حمایت‌های پیش روی فروشندگان سهام شرکت عبارتند از:
997‌تومان در محدوده 2/38‌درصد فیبوناچی
۹۷۴‌تومان در محدوده تصحیح ۵۰‌درصد
952 - 950‌تومان در محدوده 8/61‌درصد فیبوناچی
چنانچه قیمت بتواند به ۹۵۰‌تومان نفوذ کند، این رویداد در حکم شکسته شدن خط روند صعودی خواهد بود و در این صورت بازار سهام شرکت با احتمال افت بیشتر تا ۸۸۰‌تومان مواجه می‌شود.
اما از سوی دیگر حمایت مناسب قیمت در محدوده
۹۷۴ - ۹۵۰‌ تومان می‌تواند به شکسته شدن قله تاریخی ۱۰۸۷‌تومان منجر شده و رشد قیمت تا محدوده۱۲۱۶ - ۱۲۰۰‌تومان را در پی داشته باشد.
FARID.HELALAT@GMAIL.COM
تحلیل فوق بیانگر دیدگاه نگارنده است و چاپ آن به منزله تایید روزنامه دنیای اقتصاد نیست.