مهر- رییس اتاق بازرگانی ایران پیشنهاد کرد به شرط توافق با سازمان خصوصی‌سازی، این اتاق برای شرکت‌های دولتی قابل واگذاری بازاریابی کند.

محمد نهاوندیان پیشنهاد کرد از طریق توافق با سازمان خصوصی‌سازی، اتاق بازرگانی برای شرکت‌های دولتی قابل واگذاری بازاریابی می‌کند. در جلسه هیات واگذاری و با پیشنهاد رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران و موافقت اعضای هیات، مقرر شد هفته آینده جلسه‌ای با حضور نمایندگان سازمان خصوصی‌سازی با اتاق بازرگانی جهت انجام هماهنگی نهایی به همین منظور تشکیل شود.

این گزارش حاکی است، همچنین در جلسه یاد شده اصلاح ساختار شرکت‌های توزیع برق ایران تا پایان شهریور ماه سال آینده به منظور واگذاری به طریق پیمان مدیریت به تصویب رسید. تعیین قیمت واگذاری ۱۴/۶‌درصد سهام بانک رفاه به سازمان تامین اجتماعی بابت رد دیون که توسط هیات وزیران به تصویب رسیده بود، از دیگر مصوبات جلسه هیات واگذاری بوده است. همچنین قیمت واگذاری ۴۰‌درصد سهام شرکت سمند رویال و ۴۹‌درصد سهام شرکت فولاد رویال جنوب متعلق به شرکت راه‌آهن از طریق مزایده نیز به تصویب هیات رسید. از جمله دیگر مصوبات هیات واگذاری، واگذاری سردخانه زراعی عاچکو و تولیدی پیستون ایران از طریق مزایده و واگذاری شرکت کیفیت آریای اس‌جی‌اس از طریق مذاکره بود.

بررسی موضوع واگذاری شرکت‌های آب و برق کیش نیز به جلسه بعدی هیات واگذاری موکول شده است.