فرید هلالات- همان طور که در تحلیل‌های اخیر سهام شرکت سایپا عنوان شد، محدوده 155‌تومان به عنوان مقاومتی قدرتمند طی معاملات دیروز سهام شرکت خودنمایی کرد.

این در حالی است که در پی برخورد قیمت به سطح ۱۵۵‌تومان، کندل مرد آویزان (Hanging Man) به نشانه تضعیف خریداران نمایان شد. همچنین عدد اندیکاتور شاخص قدرت نسبی در محدوده هیجان قرار داشته و بنابراین سیگنال مزبور مهم تلقی می‌شود. اما از سوی دیگر قیمت فعلی سهام شرکت در محدوده یک سقف جدی در نظر‌گرفته نمی‌شود؛ چراکه هیچ گونه واگرایی در سقف بازار سهام شرکت مشاهده نشده است و بنابراین این احتمال وجود دارد که قیمت طی معاملات آتی به محدوده ۱۴۰ - ۱۳۷‌تومان بازگشته و در نهایت حرکتی صعودی به منظور نفوذ به ۱۵۵‌تومان را در دستور کار خود قرار دهد. در این صورت می توان هدفی در محدوده ۱۷۷‌تومان نیز برای سهام شرکت متصور بود.
اما از سوی دیگر سهام شرکت فولاد مبارکه اصفهان نیز با عرضه‌هایی مواجه بود. به سبب بیرون افتادن الگوی دوجی سنجاقک از باند بالایی بولینگر احتمال برگشت قیمت به محدوده روانی 200‌تومان وجود دارد، اما در کل چنین احتمالی چندان قوی نیست و سیگنال خروج از سهام شرکت را القا نمی‌کند. از سوی دیگر هدف کلاسیک قیمت در محدوده 230‌تومان به قوت خود باقی است و بنابراین این طور به نظر می رسد که قیمت سهام شرکت فولاد مبارکه اصفهان هدف بالاتری را در دستور کار خود داشته باشد.
FARID.HELALAT@YAHOO.COM
تحلیل فوق بیانگر دیدگاه نگارنده است و چاپ آن به منزله تایید روزنامه دنیای اقتصاد نیست.