ایسنا- دبیرکل کانون کارگزاران از ۱۷ برنامه مصوب کانون و انتقال کانون کارگزاران به ساختمان جدید تا پایان سال خبر داد.

حسین خزلی خرازی به برنامه‌های کانون تا پایان سال اشاره و تصریح کرد: کانون کارگزاران در حال حاضر چند نظرسنجی عمده که مبنای دستورالعمل‌های جدید بازار سرمایه است را انجام و به نهادهای بالاتر ارجاع داده است.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین دستورالعمل‌های جدید، دستورالعمل نحوه انجام معاملات در بورس اوراق بهادار است که نظرسنجی در این مورد انجام شده و این دستورالعمل در کمیته‌ تدوین مقررات سازمان بورس در حال بررسی است.

همچنین کانون در خصوص دستورالعمل وثیقه کردن سهام مورد نیاز شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و دستورالعمل معاملات آتی سهام در بورس اوراق بهادار فعالیت کرده و نظرات و پیشنهادها را به مراجع مورد نیاز ارجاع داده است.

خرازی با اشاره به تهیه پیش نویس برای دستورالعمل داخلی نقل و انتقال سند بین شرکت‌های کارگزاری، از بازنگری دستورالعمل رتبه‌بندی کارگزاران و جمع‌آوری نظرات کارگزاران در این مورد خبر داد.

دبیرکل کانون کارگزاران در ادامه به انتقال کانون به ساختمان جدید اشاره کرد و گفت: کانون کارگزاران موفق شده است با سپرده‌ اعضا، ساختمان جدیدی در خیابان‌ سهروردی شمالی به مبلغ یک‌میلیارد‌تومان تهیه کند و تا پایان سال به آنجا منتقل شود.

در همین حال امیدواریم بتوانیم در ساختمان جدید کانون نهادهای سرمایه‌گذاری را نیز در کنار کانون کارگزاران قرار دهیم تا هر دو کانون در کنار یکدیگر خدمات مناسب‌تری ارائه کرده و تعامل بهتری داشته باشند.

وی در ادامه به برگزاری دوره مدیریت پرتفوی در دانشگاه پلی‌تکنیک میلان اشاره کرد و افزود: در هفته اول اسفند ماه، ۱۵ نفر از طرف کانون کارگزاران برای آموزش دوره مدیریت پرتفوی به دانشگاه پلی‌تکنیک میلان اعزام می‌شوند.

خرازی از برنامه‌ کانون برای بازدید از صنایع و شرکت‌های بورسی خبر داد و تصریح کرد: کانون کارگزاران قصد دارد از صنایع و شرکت‌های بزرگ حاضر در بورس بازدید کرده و با مدیران آنها مذاکره کند تا از آخرین وضعیت شرکت و برنامه‌های آن آگاه شود.

دبیرکل کانون کارگزاران با بیان اینکه این بازدید هر دو هفته یک‌بار انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: آگاهی از شرکت‌های حاضر در بورس یکی از برنامه‌های جدی کانون کارگزاران است تا مدیران را به بازار و سهامداران نزدیک‌ کند.